Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Piekarze chcą wypiec sobie wzrost
Jest źle, a będzie gorzej. Nawet mocni na rynku piekarze widzą konieczność walki o dobre imię chleba.

Spadek spożycia, upadające zakłady, ogromne rozdrobnienie, ale też brak rąk do pracy i rozwijające się intensywnie sieci — to chleb powszedni producentów pieczywa, a procesy te z roku na rok przybierają na sile - pisze Puls Biznesu. 

Jednak to do Polski w październiku zjeżdża się Światowa Unia Piekarzy i Cukierników, która będzie dyskutować m.in. o ścieżkach promocji pieczywa. Niedawno powstała też nowa fundacja — Chleb to Zdrowie, która zrzesza dużych i mniejszych producentów pieczywa, ale też dostawców sprzętu, i chce zjednoczyć rozdrobnioną branżę ideą walki o należyte miejsca chleba na polskim stole.


Statystyki są bezlitosne. Polak zjadł w zeszłym roku około 50 kg pieczywa. W tym ma ograniczyć je o 0,5 kg, choć przed dekadą zjadał 75 kg — podaje Instytut Polskie Pieczywo (IPP).


— Z rynku zniknie w tym roku co najmniej 200-300 piekarni. To trend, który nie chce wyhamować, a główną przyczyną jest kurczący się rynek — mówi Grzegorz Nowakowski, dyrektor IPP.


— Branża dojrzała do zjednoczenia i walki o odbudowanie dobrego wizerunku polskiego chleba. Chcemy, żeby konsumenci traktowali chleb jako produkt pierwszego wyboru z zalecanych w piramidzie żywieniowej produktów zbożowych. Żeby uzyskać  efekt synergii, musimy skupić wokół tej inicjatywy jak największą część branży, więc nad tym również pracujemy — mówi Robert Księżopolski, prezes Fundacji Chleb to Zdrowie.


(Więcej w: Puls Biznesu).


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij