Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
POLAGRA-TECH 2014
Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych POLAGRA-TECH, największe wydarzenie
o tematyce technologii spożywczych w 2014 roku, zgromadziło niemal 300 firm prezentujących maszyny, urządzenia, nowoczesne rozwiązania technologiczne dla branży piekarskiej, cukierniczej i lodziarskiej, mleczarskiej, spożywczej oraz dodatki do żywności.


Wystawę targów POLAGRA-TECH uzupełniały produkty i prezentacje stoisk zorganizowane w ramach odbywających się w tym samym czasie targów Polagra-Food, Polagra Gastro, Smaki Regionów, Taropak oraz Invest-Hotel. Łącznie w dniach od 27 września do 2 października wystawiło się ponad 1 300 firm z 45 krajów świata, które zajęły powierzchnię wszystkich pawilonów Międzynarodowych Targów Poznańskich.


Targi dla profesjonalistów

Do uzyskania oczekiwanych, wyśmienitych rezultatów targów POLAGRA-TECH potrzebne było wiele środków. Najważniejszym i kluczowym było doskonałe przygotowanie przez wystawców znakomitych ekspozycji. Przedsiębiorstwa polskie i zagraniczne tworząc strategie marketingowe i realizując plany promocyjne oraz sprzedażowe, dostrzegają jak pomocnym narzędziem docierania do klientów są targi. Z edycji na edycję wystawcy i uczestnicy targów coraz aktywniej angażują się w proces przygotowania, współtworzenia wydarzenia. Finalnie widoczne to było w sposobie prezentacji produktów, atrakcyjności wystawy. Międzynarodowe Targi Poznańskie od lat cenią sobie dobrą współpracę z wystawcami, dokładają starań, aby w pełni zrozumieć potrzeby przedsiębiorców. Skuteczna i długofalowa promocja wydarzenia w mediach oraz ekspercka praca z partnerami branżowymi zaowocowały znakomicie przygotowanym i zrealizowanym wydarzeniem targowym.


Działania te, wsparte czynną komunikacją z tysiącami profesjonalistów, którzy zostali zaproszeni na targi, sprawiły, że przez pięć targowych dni hale wystawiennicze odwiedziło ponad 65 tysięcy zwiedzających, aby przyjrzeć się kompleksowej ofercie polskiego przemysłu spożywczo-gastronomicznego. Jak wynika ze wstępnych danych statystycznych na targach POLAGRA-TECH odnotowany został znaczący wzrost liczby zagranicznych zwiedzających.  W gronie wizutujących gościliśmy 180 grup z takich krajów jak Rosja, Białoruś, Litwa, Ukraina, Węgry, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Algieria, Kanada. Na specjalne zaproszenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi targi POLAGRA odwiedzili również przedsiębiorcy z Mołdawii, Węgier i Kenii.


Targi POLAGRA-TECH przyciągnęły tłumy profesjonalnych zwiedzających zainteresowanych poznaniem nowości na rynku spożywczym oraz podjęciem współpracy z nowymi dostawcami. To właśnie dla nich wystawcy bloku targów POLAGRA zaprezentowali ponad 450 nowości rynkowych, z których wiele miało swoją premierę w Poznaniu. Promocja tych produktów na łamach mediów została doceniona przez wystawców, którzy zauważyli zdecydowanie większą świadomość i zakres posiadanych informacji na ich temat wśród zwiedzających.


Wiedza i praktyka

Międzynarodowe Targi Poznańskie skoncentrowały się na tym, aby program wydarzeń i tematyka prezentacji oraz szkoleń dostarczyły branży technologii spożywczych fachowego wsparcia w znalezieniu rozwiązań biznesowych, handlowych i marketingowych. Ich zadaniem było pomóc wymyślać nowe, atrakcyjne koncepcje biznesu i jego rozwoju.


Nie zabrakło również specjalistycznych seminariów, których tematyka dotyczyła zmian w przepisach prawa ekologicznego (został przygotowany m.in. punkt konsultacyjny ds. legalnego użytkowania urządzeń chłodniczych) oraz zakresu optymalizacji zarządzaniem finansami przedsiębiorstwa. Niezwykle inspirującą dla branży technologii spożywczych była konferencja pt: Innowacyjne linie produktów spożywczych pochodzenia roślinnego i zwierzęcego o właściwościach prozdrowotnych – oferta dla przemysłu.  Dwudniowe wydarzenie było podsumowaniem projektu „BIOŻYWNOŚĆ – innowacyjne, funkcjonalne produkty pochodzenia zwierzęcego, którego celem było opracowanie technologii wytwarzania produktów (surowców i przetworów) spożywczych pochodzenia zwierzęcego o optymalnej wartości odżywczej i prozdrowotnej.


Codziennie na przestrzeni FORUM Piekarskiego podziwiać można było zdolności piekarzy, którzy prezentowali najnowsze, najbardziej aktualne trendy wypieku pieczywa i technologię produkcji różnych rodzajów chleba. Tutaj podziwiać było można nowatorskie techniki zdobnictwa i wypieku pieczywa okazjonalnego.  Imponująco przedstawiało się również FORUM Cukiernicze. Mistrzowie cukiernictwa przedstawiali niezwykłe sposoby dekorowania wypieków stylem angielskim, a także pokazy w oparciu o karmel lub czekoladę. Swój kunszt pokazali m.in. indywidualni reprezentanci Polski w Mistrzostwach Świata Młodych Cukierników.  


Ogromnym zainteresowaniem wśród zwiedzających cieszyły się ekspozycje specjalne. Strefa „SKLEPY – aranżacje, wyposażenie, zarządzanie”, w której specjaliści z branży podpowiadali najskuteczniejsze rozwiązania wspierające m.in. ekspozycję produktów, odpowiednie opracowanie biznes planu, czy też zarządzanie punktem handlowym. W strefie „Niszy, Innowacji i Tradycji” z kolei skupiono się na prezentacji kompletnie nowych propozycji dla piekarni i cukierni. Publiczność z zainteresowaniem wzięła udział w pokazach, degustacjach i rozmowach na tema żywności ekologicznej, biopiekarstwa i trendów w tworzeniu zdrowych deserów.

Rekordową frekwencję zdobyło szkolenie z nowych przepisów znakowania produktów opakowanych współorganizowanych z Polską Federacją Producentów Żywności. Wydarzenie przyciągnęło ponad 80 przedsiębiorców, którzy wzięli udział w bezpłatnym seminarium. Pełna sala uczestników, ciekawe dyskusje w trakcie i wiele pozytywnych komentarzy po seminarium uplasowało to wydarzenie w czołówce najpopularniejszych na całej Polagrze.

Równie ogromnym zainteresowaniem cieszyły się szkolenia dr Marka Borowińskiego z marketingu, na których już w niedzielę rano organizatorzy odnotowali pełną frekwencję i tak było przy każdym kolejnym temacie szkolenia przez dwa dni. Tematy wykładów odpowiadały potrzebom marketingowym i biznesowym współczesnych piekarni, cukierni i lodziarni, a traktowały o tym jak zwiększyć sprzedaż w takich punktach, na czym polega psychologia sprzedaży zdrowego pieczywa, jaki wpływ na zachowania zakupowe klientów ma aranżacja wnętrza.


Tu przybywają rzemieślnicy z całego świata

Podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Technologii Spożywczych POLAGRA-TECH, Poznań był gospodarzem Kongresu Światowej Unii Piekarzy i Cukierników (UIBC), pierwszego w historii kongresu połączonych organizacji – Światowej Unii Piekarzy z Międzynarodowym Związkiem Cukierników. Multinarodowe spotkanie rzemieślników piekarstwa i cukiernictwa przepełnione było wymianą doświadczeń i dzieleniem się wiedzą oraz sprawdzonymi rozwiązaniami na danych rynkach. Podczas konferencji prasowej zorganizowanej na zakończenie kongresu Prezes Peter Becker przedstawił na jakich tematach skupiły się poszczególne komisje. Dyskutowano przede wszystkich o sprawach związanych z zapewnieniem następstwa w zawodzie i sposobach propagowania zawodów piekarza i cukiernika wśród młodzieży, o tym jak zwiększyć konsumpcję pieczywa oraz na temat jakości wypieków.  Synergia dwóch pokrewnych środowisk zawodowych stworzyła nowe możliwości  do tego, aby wzmocnić branżę, poprzez: wymianę doświadczeń z rynków na całym świecie, czy możliwość przyswojenia dobrych praktyk profesjonalistów z zagranicy.  


Również podczas konferencji prasowej Prezes Peter Becker odniósł się do organizacji pierwszego, historycznego kongresu Światowej Unii Piekarzy i Cukierników, którą ocenił jako wzorowy przykład dopracowania merytorycznego i logistycznego spotkania branżowego. Na ręce Prezesa Międzynarodowych Targów Poznańskich – Andrzeja Byrta oraz Prezesa Stowarzyszenia Rzemieślników Piekarstwa RP – Stanisława Butki złożył wyrazy uznania i szereg komplementów za doskonały sposób przyjęcia członków UIBC oraz za znakomite targi POLAGRA, które odbywały się równolegle z kongresem.


Sięgnęli po złoto

Lista produktów nagrodzonych Złotym Medalem znana była już na kilka tygodni przed rozpoczęciem targów. Umożliwiło to MTP w okresie przedtargowym promocję zwycięzców konkursu zarówno w mediach branżowych jak i ogólnopolskich, newsletterach do profesjonalistów, a także w Internecie na specjalnej stronie Złotego Medalu. Przyznawana będzie również nagroda Złotego Medalu MTP – Wybór Konsumentów, a głosowanie na najlepszy produkt zdaniem zwiedzających, odbywało się podczas targów  za pomocą interaktywnych ekranów w tzw. Strefach Mistrzów zlokalizowanych w centralnych punktach pawilonów wystawienniczych. Głosować można jeszcze przez miesiąc od zakończenia targów na dedykowanej stronie internetowej www.zlotymedal.pl.


Podczas tegorocznego bloku targów przyznano łącznie 50 Złotych Medali MTP (dla najlepszych produktów prezentowanych na targach), natomiast 27 firm zostało nagrodzone tytułem Acanthus Aureus (dla stoisk targowych najlepiej sprzyjających realizacji strategii marketingowej firmy).


Laureaci prestiżowych nagród

Złoty Medal MTP to najcenniejsze trofeum, jakie można zdobyć na poznańskich targach. Medalami wyróżniane są najlepsze produkty cechujące się nowoczesnymi, innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi oraz prezentujące najwyższą jakość. Spośród nadesłanych zgłoszeń w ramach targów POLAGRA-TECH, kapituła konkursu składająca się z wybitnych specjalistów z branży, przyznała nagrody niżej wymienionym produktom:


Produkty nagrodzone ZŁOTYM MEDALEM 2014

  • Mix na chleb o bardzo niskiej zawartości glutenu AKO SA, Bydgoszcz
  • Chleb KRAJAN 30% mieszanka mączna z błonnikiem i słonecznikiem ECO TRADE  sp. z o.o., Gliwice
  • Komorowe myjki przemysłowe GUGGENBERGER WGUGENBERGER REININGSTECHNIK e.k. JOHANNES GUGGENBERGER Zgłaszający: PPHU GETH Tomasz Gunerski, Kraków
  • Mieszarko-ubijarka MIXA 170 auto HD JEREMI  sp. z o.o., Warszawa
  • Mieszanka ProBody KOMPLET POLSKA sp. z o.o., Tarnowo Podgórne

  • Multivac MPS 302-Pack Stacker MULTIVAC SEPP HAGGENMULLER GmbH&Co.KG, Niemcy Zgłaszający: MULTIVAC sp. z o.o., Natalin
  • Multivac H240 moduł obsługowo-manipulacyjny MULTIVAC SEPP HAGGENMULLER GmbH&Co.KG, Niemcy Zgłaszający: MULTIVAC sp. z o.o., Natalin
  • Okrągły piec sklepowy Revent International AB, Szwecja. Zgłaszający: Peter&Nurkowski sp. z o.o., Poznań
  • Piec konwekcyjny DIBAS 64 S AWIESHAU GmbH,Niemcy. Zgłaszający: WIESHAU Polska sp. z o.o., Warszawa
  • Kalosz biały ZEVAZ SB E FO Zephyr Polska (Tripal International LTD), Swarzędz


Acanthus Aureus to nagrody przyznawane firmom, które podczas targów zaprezentują stoiska wystawiennicze najbardziej odpowiadające strategii marketingowej firmy, kształtowaniu pozytywnego wizerunku firmy i tworzeniu atmosfery właściwej dla bezpośredniej komunikacji z klientem i z rynkiem.  Tegorocznymi laureatami zostały firmy:

  • FENIX SYSTEMS sp. z o.o., Moczydłów
  • WEBER Polska sp. z o.o., Goleniów
  • UNIFERM Polska sp. z o.o., Poznań
  • MULTIVAC sp. z o.o., Natalin
  • Hert sp. z o. o. sp. k, Warszawa
  • Carem sp. z o.o., Katowice
  • Komplet Polska sp. z o.o., Tarnowo Podgórne

 

Spotkajmy się ponownie!


Kolejne spotkanie branży piekarskiej i cukierniczej odbędzie się 10-13 października 2015 roku w Lublinie podczas V edycji Targów Przemysłu Piekarskiego i Cukierniczego BAKEPOL. Wcześniej, tj. 21-24 września 2015 roku, zapraszamy do udziału w targach POLAGRA-TECH, w skład których wejdą Salon Technologii Mięsnych i Rybnych oraz Salon Technologii Spożywczych.


Na kolejną odsłonę targów POLAGRA-TECH w zestawieniu Salonu Technologii Piekarskich i Cukierniczych z Salonem Technologii Spożywczych zapraszamy jesienią 2016 roku do Poznania!


Do zobaczenia w Lublinie, do zobaczenia w Poznaniu!


(Źródło: MTP).



Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij