Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Agencja pomaga spożywczym wybrańcom
Strategia na Chiny: oprócz wielkiego programu rządowego miękkie wsparcie PAIIZ. Na razie dostały je trzy firmy, poszukiwane są kolejne.

Jesteś prezesem firmy spożywczej i chcesz powalczyć o 1,3 miliarda konsumentów w Chinach? Możesz liczyć na pomoc Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIIZ). - Co roku chcemy wybierać kilka firm, którym zaoferujemy miękkie wsparcie: ułatwienie kontaktów przy wejściu na chiński rynek. Uważamy, że największe szansę ma przetwórstwo spożywcze. W ubiegłym roku pomogliśmy Mlekovicie i dwóm innym spółkom. W tym nadal będziemy pomagać jednej z nich i szukamy dwóch kolejnych - mówi Sławomir Majman, prezes PAIIZ. 


Pracę mleczarzy nad chińskim rynkiem widać po wynikach eksportu. W ciągu trzech kwartałów 2014 r. był on wart 155 mln zł wobec 118 mln zł w całym 2013 r. i 40 mln zł w 2012 r. - wynika z danych GUS.


Chińczycy darzą dużym zaufaniem żywność produkowaną na terenie Unii Europejskiej. Wprawdzie kraj opanowali gracze m.in. z Nowej Zelandii, ale to właśnie z powodu ich mleka wybuchła jedna z większych afer z żywnością importowaną. Słabym wizerunkiem cieszą się też lokalne produkty. Stąd też apetyt na Chiny wśród polskich mleczarzy jest powszechny.


(Więcej w: Puls Biznesu 2.03.2015)


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij