Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Marki rozwijane zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju odnotowują dwukrotnie wyższe wzrosty - Unilever podsumowuje cztery lata realizacji planu „Życie w sposób zrównoważony”
W tym roku mijają już cztery lata odkąd działania mające na celu poprawę zdrowia i samopoczucia ludzi oraz zmniejszenie wpływu firmy na środowisko naturalne stały się integralną częścią strategii biznesowej firmy Unilever. Przez ten czas spółka na całym świecie analizuje, w jaki sposób zrównoważony rozwój wpływa na wzrost, pozwala na kontrolę kosztów i zapewnia sprawne zarządzanie ryzykiem. Wnioski są jasne – marki rozwijane w sposób zrównoważony cieszą się zaufaniem konsumentów oraz notują wyższe wzrosty sprzedaży.

W opublikowanym dziś w Polsce raporcie prezentującym globalne i lokalne postępy firmy Unilever w realizacji planu „Życie w sposób zrównoważony” przedstawiono przykłady inicjatyw przybliżających spółkę do osiągnięcia założonych celów, jak i wyzwania stojące na drodze do ich wykonania.


Ostatnie lata pokazują, że wprowadzenie idei zrównoważonego rozwoju, jako integralnej części naszego biznesu, było najlepszą decyzją jaką mogliśmy podjąć. Będziemy konsekwentnie realizować i dostosowywać ten model do nowych okoliczności, ponieważ zrównoważony rozwój napędza nasze innowacje i stymuluje wzrosty. Niezmiernie cieszy nas też fakt, że te starania doceniają konsumenci, coraz częściej wybierając marki, w których DNA wpisany jest zrównoważony rozwój i cel społeczny, takie jak Dove czy Flora. Wzrosty marek odpowiedzialnych społecznie, stanowiące połowę globalnego rozwoju spółki w 2014 roku, tylko utwierdzają nas w słuszności tych działań -
mówi Harm Goossens, Prezes firmy Unilever w Europie Środkowo-Wschodniej.


W ramach planu firma Unilever wyznaczyła sobie trzy duże cele w zakresie poprawy zdrowia i samopoczucia ludzi, polepszenia ich warunków bytowych oraz zmniejszenia wpływu na środowisko. Realizując działania w Polsce firma osiągnęła postępy w m.in. takich aspektach, jak:
  • zwiększenie efektywności ekologicznej we wszystkich czterech zakładach produkcyjnych na terenie kraju przy jednoczesnej redukcji emisji CO2 na tonę produkcji o 14% w porównaniu z 2013 r. i o 72% z rokiem 2008,
  • podniesienie efektywności operacyjnej w codziennej pracy przedstawicieli handlowych Unilever, która pozwoliła m.in. zmniejszyć dystans przemierzany przez agentów handlowych na polskich drogach średnio o 12%, zwiększając jednocześnie liczbę odwiedzonych klientów o blisko 60%.


Unilever zdaje sobie sprawę, że realizacja znacznej części zobowiązań zależy również od udanej współpracy z instytucjami i organizacjami o tożsamych celach. Firma Unilever Polska już w 2013 r. podpisała „Deklarację polskiego biznesu na rzecz zrównoważonego rozwoju”, aktywnie uczestniczy w działaniach Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz nawiązała partnerstwo z United Nations Global Compact w Polsce.

 
Działania Unilever są doceniane zarówno na szczeblu globalnym, jak i lokalnym. Pojedyncze praktyki oraz całokształt realizacji planu „Życie w sposób zrównoważony” zyskują uznanie wśród kluczowych interesariuszy i są wyróżniane w zestawieniach branżowych, np. w Rankingu Odpowiedzialnych Firm Dziennika Gazety Prawnej oraz w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, FOB.
Unilever Polska stara się również pozytywnie wpływać na zdrowie i samopoczucie ludzi w Polsce. W tym celu realizuje takie działania, jak np. „Proaktywnie dla serca” – ogólnopolski program walki z cholesterolem, w ramach którego ponad 850 tysięcy Polaków sięgnęło po pakiet startowy chcąc dowiedzieć się więcej na temat profilaktyki chorób na tle podwyższonego poziomu cholesterolu. Z bezpłatnych badań cholesterolu skorzystało prawie 45 tysięcy osób. Z kolei projekt edukacyjny „Wzorowa Łazienka” miał zwrócić uwagę na stan szkolnych toalet w Polsce i zachęcić uczniów do zawalczenia o ich metamorfozę – w galerii konkursowej znalazło się prawie 13 tysięcy prac dzieci z 375 szkół podstawowych z całej Polski.

W ramach zobowiązania firmy do poprawy poczucia własnej wartości u kobiet, Dove, flagowa marka kosmetyczna firmy, nie ustaje w utwierdzaniu Polek o ich pięknie. Po sukcesie kampanii „Szkice prawdziwego piękna”, która zwróciła uwagę milionów polskich konsumentów, w maju br. wystartowała akcja „NaroDove Piękno” mająca zachęcić kobiety do pochwalenia się swoim pięknem. Już w pierwszych dniach akcji do manifestu przyłączyło się prawie 230 000 Polek.
Realizując fundamentalne cele planu „Życie w sposób zrównoważony” firma nie zapomina o własnych pracownikach wprowadzając w oddziałach na całym świecie program Lamplighter. Jest to wyraz innowacyjnego podejścia do poprawy i samopoczucia pracowników, skupiającego się zarówno na fizycznych, jak i psychicznych aspektach zdrowia osób zatrudnionych w koncernie. Aż 300 pracowników Unilever Polska poddało się wnikliwym badaniom krwi, testom wysiłkowym oraz wywiadom lekarskim, na podstawie których każdy otrzymał indywidualne zalecenia profilaktyczne. Pomogły one również w opracowaniu ogólnej diagnozy firmy, która stanowi podstawę do planowania działań aktywizujących pracowników. Mogą oni korzystać obecnie z opieki fizjoterapeuty, technika żywienia oraz warsztatów tematycznych: tai-chi, biegowych oraz z zarządzania szczęściem i stresem.

W ramach działań według planu „Życie w sposób zrównoważony” firma Unilever pomogła dotąd 397 milionom ludzi na całym świecie w poprawie ich zdrowia i samopoczucia – według założeń do 2020 roku liczba ta powinna wynieść 1 miliard. Dzięki zastosowaniu eko-efektywności w zakładach produkcyjnych na całym świecie, firma zaoszczędziła od 2008 roku w sumie 400 milionów euro. Ponad 55% surowców rolniczych wykorzystywanych przez Unilever w ubiegłym roku zostało pozyskanych w sposób zrównoważony (cel na 2020 rok to 100%). Rok 2014 przyniósł sukcesy dodatkowo na polu ograniczenia śladu środowiskowego – osiągnięto bowiem cel w ramach inicjatywy „Zero waste to landfill”, dzięki której ponad 240 fabryk Unilever w 67 krajach świata umieszcza już na składowiskach wyłącznie niebezpieczne odpady, które nie mogą zostać ponownie wykorzystane.


O firmie Unilever

Firma Unilever jest jednym z największych na świecie producentów żywności, kosmetyków i środków czystości pod znanymi markami, takimi jak: Algida, Axe, Cif, Delma, Domestos, Dove, Knorr, Lipton, Rama, Rexona, Signal czy Timotei. Jej produkty są obecne w ponad 190 państwach na świecie. Codziennie korzystają z nich ponad 2 miliardy ludzi. Unilever zatrudnia ponad 174 tys. osób na całym świecie.
W Polsce firma jest obecna od 1991 r. i posiada w swoich portfolio ponad 20 znanych i cenionych marki. Unilever jest właścicielem 4 fabryk na terenie Polski: w Baninie koło Gdańska (produkcja lodów), Bydgoszczy (kosmetyki i środki czystości), Katowicach (margaryny i herbaty) oraz w Poznaniu (produkty kulinarne i dressingi). Oprócz tego mieszczą się tutaj: Centrum Magazynowania i Dystrybucji w Piotrkowie Trybunalskim, Centrum Badań i Rozwoju w Poznaniu, Centrum Operacyjne w Katowicach oraz Biuro Główne w Warszawie. Firma zatrudnia w Polsce ponad 3500 osób.


O Planie “Życie w sposób zrównoważony”

Celem firmy jest podwojenie wielkości biznesu, przy jednoczesnym ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko naturalne oraz zwiększenie pozytywnego wpływu społecznego. Do 2020 r. Unilever zamierza pomóc ponad 1 miliardowi ludzi w poprawie ich zdrowia i samopoczucia, pozyskiwać surowce rolne tylko ze źródeł zarządzanych w sposób zrównoważony oraz ograniczyć wpływ swojej działalności na środowisko naturalne. Cele te zostały opisane w ogłoszonym w 2011 r. przez firmę planie „Życie w sposób zrównoważony”.
Więcej informacji: www.unilever.pl/


 Dodatkowych informacji udziela:

Paweł Jezierski
Dział Komunikacji Korporacyjnej
Unilever Polska
mobile: + 48 693 962 056

Aleksandra Ciok
Junior Account Manager
MSLGROUP
tel.: +48 22 278 38 06
mobile: +48 792 017 779

Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij