Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Dyrektor PFPŻ ZP na Kongresie Słodycze 2016: Potrzebna jest długofalowa strategia eksportowa
O tym, co i jak mamy promować na świecie dyskutujemy już od wielu lat. Jednak spektakularnych efektów w przypadku sektora rolno-spożywczego wciąż nie ma. To pokazuje pewien rozdźwięk między teorią a praktyką – powiedział na Kongresie Słodycze 2016 Andrzej Gantner, dyrektor generalny PFPŻ ZP.

Zdaniem eksperta wszystkie kraje, które odnoszą sukcesy na międzynarodowym rynku żywności, działają na bazie strategii długoterminowych, zaplanowanych na 15-20 lat, obejmujących wszystkie elementy łańcucha produkcji „od pola do stołu”. - To nie są strategie „od wyborów do wyborów” – zaznaczył Andrzej Gantner. – Można powiedzieć, że najlepiej byłoby, gdyby rządzący w ogóle nic nie robili, tylko zostawili rynek w spokoju, ale to też nie jest do końca prawda – dodał.

Dyrektor PFPŻ ZP przypomniał również, że Polacy nie są pierwszymi ludźmi na tej planecie, którzy postanowili coś eksportować. Możemy zatem czerpać z doświadczeń innych państw, którym udało się wykreować silne marki. Poza tym, jak wskazuje Gantner, abyśmy mogli dalej rozwijać eksport, musimy zrobić porządek z rynkiem surowców w Polsce, a także sprawić, by koszty działalności firm spadły. - Koszty są za wysokie z powodu zbyt dużego obłożenia fiskalnego przez państwo – ocenia Gantner.


9426_dyrektor-pfpz-na-kongresie-slodycze-2016-p_1

Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij