Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Dyrektor Danone na FRSiH: W ciągu trzech lat pojawiło się tylko kilka mlecznych innowacji
Analizując dane Nielsena dotyczące rynku galanterii mleczarskiej za ostatnie trzy lata, to wydać, że tylko trzy produkty zdobyły więcej niż 0,5 proc. polskiego rynku mlecznych produktów świeżych – mówił Przemysław Gostkiewicz, dyrektor ds. strategii i efektywności sprzedaży – Polska i Kraje Bałtyckie, Kraje Nordyckie oraz Kraje Wschodniej i Centralnej Europy, Dywizja Produktów Świeżych, Danone Sp. z o.o. podczas sesji Innowacje w branży mleczarskiej pod dyktando trendów rynkowych na FRSiH.

Podkreślał, że innowacje to bardzo szeroki obszar. - My patrzymy na to szerzej, gdyż postrzegamy na innowację przez pryzmat współpracy z naszymi klientami, a nie tylko konsumentów. Szukamy innowacji, które pozwolą nam lepiej z nimi współpracować i generują nową wartość. To także jest obszar innowacyjności w logistyce, w opakowaniach, w recyklingu starych opakowań itd. - mówił Przemysław Gostkiewicz.


Z perspektywy branży produktów świeżych - galanterii mlecznej, widzimy że z jednej strony jest to obszar bardzo innowacyjny, ciągle są wprowadzane nowe produkty, z drugiej konsumenci ciągle oczekują nowości. Lojalność jest dosyć krótka, pamięć produktów jest bardzo mała – powiedział dyrektor Danone.


Z tego powodu wprowadzane na rynek są setki nowych produktów, ale faktem jest, że tylko mała część z nich się przyjmuje. Patrzyliśmy na dane Nielsena i przeanalizowaliśmy ile nowych produktów w ciągu ostatnich trzech lat weszło na rynek i uzyskało pół procenta rynku. Tylko trzy produkty. Produktów, które zdobyły powyżej 0,1 proc. rynku było kilkanaście. Cała reszta nie zdobyła nawet 0,1 proc. udziałów w rynku. Trzeba dodać, że w tym czasie na rynek weszło 340 nowych produktów w segmencie mlecznych produktów świeżych – mówił dyrektor Gostkiewicz.


Jego zdaniem prawdziwą innowacją były tylko te kilkanaście produktów. - We wspomnianych Top 3 jeden produkt pochodził z OSM Piątnica i dwa pozostałe z Danone – powiedział Przemysław Gostkiewicz.


Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców była partnerem instytucjonalnym X Forum Rynku Spożywczego i Handlu.


Źródło: www.portalspozywczy.pl


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij