Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Sprzedaż pod markami własnymi rośnie szybciej niż pod markami producentów
Polacy coraz chętniej kupują produkty pod markami sieci handlowych. Tylko w branży dóbr szybko zbywalnych (FMCG) ich sprzedaż szacowana jest już na blisko 20 mld zł rocznie. Udział marek własnych w rynku spożywczym w Polsce sięga już 11 proc. w ujęciu wartościowym (dane za 12 miesięcy zakończone w maju 2010 r.) - wynika z danych Nielsena

Dawid Mazur, specjalista z firmy Nielsen uważa, że dalsza ekspansja marek własnych będzie ściśle uzależniona od pozycji handlu wielkopowierzchniowego, a także stopnia konsolidacji branży handlowej - czytamy w Pulsie Biznesu. Jak tłumaczy na łamach gazety, na razie w Polsce trzy największe sieci handlowe kontrolują około 20 proc. rynku FMCG, podczas gdy w krajach Europy Zachodniej udział pierwszej trójki sięga często 50--70 proc. W efekcie - wyjaśnia - w krajach zachodnich udział marek sieciowych jest dużo wyższy niż w Polsce.

Jak zauważa Błażej Patryn, rzecznik sieci Piotr i Paweł marki prywatne dają możliwość uzyskiwania wyższych marży niż sprzedaż wyrobów pod marką producentów. Pozwalają uzupełnić ofertę sklepów o ciekawe i innowacyjne produkty. Wreszcie, stwarzają nowe możliwości reklamy i autopromocji sieci.

(Źródło: Puls Biznesu)


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Dodaj komentarz

Komentarze

Twój podpis:
Twój komentarz:
Wpisz kod z obrazka:
 

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij