Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
McDonald`s wprowadzi nowe opakowania
McDonald's Corp. ujawnił plany wprowadzenia nowych opakowań zawierających kody QR, dzięki którym za pomocą urządzeń mobilnych będzie można odczytać informacje na temat wartości odżywczej oferowanych produktów.

Największa na świecie sieć fast-foodów kontynuuje swą kampanię mającą na celu przekonanie do siebie preferujących zdrowszą żywność konsumentów.

 

Kody QR, czyli „quick response”, zawierają informacje, które mogą zostać wyświetlone po zeskanowaniu kodu za pomocą telefonu komórkowego.

"Klienci zwracają nam uwagę, że chcieliby wiedzieć więcej na temat spożywanych produktów. Chcemy, by było to tak proste, jak to tylko możliwe, chcemy zaserwować im te informacje na tacy” – powiedział dyrektor ds. marki, Kevin Newell.

McDonald’s poinformował, że pojawienie się kodów QR na wszystkich opakowaniach na wynos i na wszystkich kubkach do napojów nastąpi w USA już w tym tygodniu, a przez cały rok 2013 będzie to stopniowo  następować w pozostałych częściach świata. Tekst informacyjny będzie dostępny w 18 różnych językach.

Podczas projektowania nowych opakowań firma McDonald`s wykorzystała sugestie klientów, a także rady ze strony ekspertów z dziedzin takich jak dietetyka, zdrowie publiczne i fitness.

We wrześniu McDonald`s oświadczył, iż umieści informacje na temat składu kalorycznego produktów na menu w restauracjach w całym kraju.  Firma uczyniła to jako pierwsza pośród wszystkich sieci fastfoodowych w kraju.

Posunięcie to wynikało po części z chęci wcześniejszego dostosowania treści menu do nowych wymogów władz federalnych, a po części z zamiaru pokazania klientom, że firma nie sprzedaje jedynie niezdrowej żywności.

W 2011r. McDonald`s dodał jabłka do wszystkich zestawów dla dzieci i zmniejszył porcje frytek. Także w 2011r. wprowadził aplikację mobilną dla smartfonów, dzięki której dostarczał klientom na bieżąco informacje o wartości odżywczej sprzedawanych produktów.

Rywal firmy, Wendy's Co., oferuje swą własną aplikację dla smartfonów, która pozwala klientom wybrać takie produkty, które odpowiadają ich oczekiwaniom pod względem kaloryczności. Aplikacja jest w tej chwili dostępna tylko w rejonie Portland i znajduje się w fazie testowej.  

 

Źródło: biznesonet.pl


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij