Trzy lata funkcjonowania w Polsce samoregulacji w zakresie reklamy żywności skierowanej do dzieciOd dnia 1 stycznia 2015 r. w Polsce obowiązuje dobrowolne Porozumienie nadawców telewizyjnych w sprawie zasad rozpowszechniania reklam i wskazań sponsorskich dotyczących artykułów spożywczych lub napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana.Sygnatariuszami Porozumienia są
przedstawiciele największych nadawców telewizyjnych, wśród których znaleźli
się: ITI Neovision S.A.,
Telewizja Polsat Sp. z o.o., Telewizja Polska S.A., Telewizja Puls Sp. z o.o.,
TVN S.A., VIMN Poland Sp. z o.o. oraz The Walt Disney Company Limited. Porozumienie
zostało również podpisane przez Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Krajową
Radę Radiofonii i Telewizji. Porozumienie
nadawców jest więc inicjatywą o charakterze samoregulacyjnym, które zyskało
aprobatę regulatora.
Więcej w najnowszym numerze kwartalnika Food-Lex, zapraszamy do prenumeraty!
pełna lista aktualności
|