Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Rozwój marek własnych szybszy niż całego rynku
W 2009 r. dynamika wzrostu rynku produktów spożywczych pod markami sieci handlowych wzrosła o 19,4 proc. W tym samym czasie wzrost wartości całego rynku był trzykrotnie mniejszy – wynika z danych firmy badawczej Nielsen, opublikowanych w Rzeczpospolitej.

Według ekspertów, najważniejszym kryterium wyboru produktów private label jest niska cena. Udział produktów spożywczych sygnowanych logo sklepu w ofercie dyskontów wynosi ponad 57 proc., w hipermarketach 5 proc., a w supermarketach maksymalnie 7,7 procent.

Produkty private label szybko zwiększają udziały w segmencie soków i napojów: w 2009 r. wyniosły one 29 proc. i były o 3 pkt. proc. wyższe niż rok wcześniej. W 2009 r. udział marek własnych w segmencie mrożonek warzywnych i owocowych zwiększył się w ubiegłym roku o blisko 2 pkt proc., do 23 proc. - podaje Rzeczpospolita.

(Rzeczpospolita)


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Komentarze

Dodaj komentarz


Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij