|
Dodatkowe informacje |
Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców
kontakt:
e-mail: biuro@pfpz.pl
tel. (022) 830 70 55
fax. (022) 830 70 56
|
|  |
|
 |
Dobrowolny Kodeks Znakowania i Marketingu |
 |
Publiczna dyskusja na temat bezpieczeństwa i marketingu napojów energetyzujących, spowodowała, że branża napojów energetyzujących zadecydowała o wypracowaniu dobrowolnych kodeksów w tym zakresie. Tego typu kodeksy powstają na całym świecie i są głosem w publicznej debacie na temat marketingu i odpowiedzialnego spożywania napojów energetyzujących.
Przykładem takiego kodeksu jest samoregulacja wypracowana w 2012 r. przez Europejską Organizację Producentów Napojów Bezalkoholowych UNESDA, na podstawie którego w 2013 r. stworzony został Dobrowolny Kodeks Znakowania i Marketingu Napojów Energetyzujących Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców. Jego sygnatariuszami są firmy z branży napojów energetyzujących działające na polskim rynku: Agros Nova Soki Sp. z o.o., Coca Cola HBC, Foodcare Sp. z o.o., Hoop Polska, Maspex GMW, Pepsi Cola General Bottlers Poland Sp. z o.o. oraz Red Bull Sp. z o.o.
Kodeks PFPŻ ZP uzyskał aprobatę Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Federacji Konsumentów.
Dobrowolny Kodeks PFPŻ ZP ma na celu promowanie świadomości polskich konsumentów na temat napojów energetyzujących i stanowi odpowiedź na społeczne oczekiwania w tym zakresie. Treść kodeksu jest dobrowolnym zobowiązaniem producentów napojów energetyzujących, działających na polskim rynku, dotyczącym działań związanych z promocją, sprzedażą i reklamą tych produktów w następujących obszarach:
DZIECI: Reklama napojów energetyzujących nie może być publikowana w żadnych środkach przekazu, których publiczność w ponad 35% stanowią dzieci poniżej 12 roku życia, a degustacje tych produktów nie mogą być prowadzone w szkołach podstawowych, gimnazjach ani w innych instytucjach, mających pod opieką dzieci z tej grupy wiekowej.
MIESZANIE NAPOJÓW ENERGETYZUJĄCYCH Z ALKOHOLEM: Na etykietach napojów energetyzujących nie będzie zachęt do mieszania ich z alkoholem, ani stwierdzeń, że jednoczesne spożywanie alkoholu i napojów energetyzujących niweluje działanie alkoholu. Ponadto, przy promowaniu zalet napojów energetyzujących i ich składników nie będą formułowane żadne oświadczenia na temat spożywania tych napojów wraz z alkoholem
KONSUMPCJA: Na etykietach napojów energetyzujących będzie umieszczone zalecenie o treści „Spożywaj z umiarem” lub podobnej. Ponadto, produkty te nie będą oferowane jako napoje dla sportowców, dające korzyść w postaci nawodnienia organizmu pomimo, że normalnie spożywane napoje energetyzujące także dostarczają organizmowi wody.
Pełna treść Dobrowolnego Kodeksu Znakowania i Marketingu Napojów Energetyzujących dostępna jest tutaj >>> (Pobierz Samoregulację)
|
 |
 |
|