Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Polska liderem konsumpcji
W 2008 roku Polacy zwiększyli swoje wydatki konsumpcyjne o 16,5 proc. Dzięki temu staliśmy się liderem na rynku europejskim wśród 20 przebadanych przez firmę Nielsen państw. Zeszłoroczna, dobra koniunktura umożliwiła zwiększenie sprzedaży w wielu firmach z branży FMCG. Należy zaliczyć do nich chociażby producentów napojów, wody, alkoholu czy makaronu

W związku z rozwijającym sie kryzysem istnieje jednak ryzyko, że w 2009 roku, obniży się obecny poziom popytu,  a także o zmianie ulegną zachowania zakupowe konsumentów. Część analityków uważa, że zmiany te będą dotyczyły zwiększenia zainteresowania markami własnymi oraz zakupami w sklepach dyskontowych, a także rezygnacji z nabywania produktów luksusowych. Klienci z pewnością staną się bardziej oszczędni co wpłynie na spowolnienie wzrostu. Przedstawiciele sieci handlowych są zgodni co do tendencji spadku dynamiki wzrostu ,ale twierdzą, ze branża FMCG jako jedna z najbardziej odpornych na kryzys tak łatwo się nie podda, choć przyniesie o kilka procent mniejsze zwyżki niż w 2008 roku .


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Dodaj komentarz

Komentarze

Twój podpis:
Twój komentarz:
Wpisz kod z obrazka:
 

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij