Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
fresh&cool market poleca: Raport "Rynek żywności funkcjonalnej"
Żywność funkcjonalna to młody, nowoczesny i dynamiczny segment rynku, którego perspektywy stają jednak pod znakiem zapytania. Tym samym, który stawiają konsumenci: dlaczego tak drogo?
W Polsce do najbardziej popularnych produktów funkcjonalnych zaliczają się napoje energetyzujące i izotoniczne, soki, płatki śniadaniowe oraz jogurty probiotyczne. Na szczególne podkreślenie zasługuje imponująca dynamika rozwoju segmentu napojów energetyzujących i izotonicznych, których wolumen w ciągu roku zwiększył się prawie o dwie trzecie, sięgając niemal 100 mln litrów, a wartość sprzedaży wzrosła o ponad jedną trzecią, zbliżając się do poziomu 800 mln zł. ...


Autor: Olga Andrzejewska
... Dziś konsumenci coraz mocniej trzymają się za kieszeń i częściej pytają, czy produkty funkcjonalne są rzeczywiście warte swej ceny - i co się za ich nazwą kryje - może tylko żądza zysku?
Także w Polsce pojawiają się takie wątpliwości. Eksperci oceniają, że mleczne produkty funkcjonalne są u nas zbyt drogie, co sprawia, iż są osiągalne dla wąskiej grupy odbiorców o wysokich dochodach. W okresie spowolnienia gospodarczego nawet dla takich osób stają się niedostępne. Tymczasem rozwój produkcji artykułów probiotycznych, z obniżoną zawartością tłuszczu, bezlaktozowych (w Finlandii na przykład dostępna jest cała gama mlecznych produktów bez laktozy) powinien napędzać rozwój całej branży. Ich wdrożenie wymaga jednak kosztownych badań, a to już ogromny składnik kosztów podnoszący cenę produktu finalnego.
Dużych wydatków wymaga także promocja żywności funkcjonalnej, bowiem potrzebna jest rzetelna informacja o jej walorach zdrowotnych, by klient mógł uznać, że produkt jest wart ceny. Dlatego tak istotna jest kwestia optymalizacji ceny. A to wymaga określenia kręgu odbiorców konkretnych produktów: czy ma to być żywność dla wszystkich, czy dla ograniczonej grupy konsumentów o wyższych niż przeciętne dochodach i potrzebach.
...

Cały artykuł  znajdziecie Państwo w wydaniu nr 3(20) marzec 2009 fresh&cool market

http://www.fcmarket.pl/


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Komentarze

Dodaj komentarz


Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij