Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Kobiety zmieniają świat produkcji
Mondelez Polska od lat konsekwentnie realizuje działania z zakresu Różnorodności, Równości i Włączenia (DEI). Dla firmy DEI to nie tylko trend, lecz integralna część kultury organizacyjnej, a także świadomy wybór i codzienna praca, aby na każdym etapie działalności promować te wartości. Pracując nad inkluzywnością, firma aktywnie wspiera wszystkich pracowników, umożliwiając im realizację indywidualnego potencjału niezależnie od pełnionej funkcji. Jednym z obszarów, który się wyróżnia, jest równouprawnienie płciowe widoczne m.in.
w rosnącej liczbie kobiet na stanowiskach kierowniczych i produkcyjnych.


Mondelēz International, producent czekolad Milka, ciastek Oreo i Delicje, rogalików 7Days oraz wafelków Prince Polo, podejmuje szereg działań, mających na celu wsparcie kobiet zatrudnionych w firmie, zarówno w aspekcie równości, przeciwdziałania dyskryminacji, jak i rozwoju kompetencji, w tym umiejętności technicznych. Mając rozbudowaną sieć zakładów produkcyjnych w Polsce, w których pracuje niemal 2 300 kobiet, firma jest jednym z liderów we wdrażaniu w swoich fabrykach m.in. programów rozwoju kompetencji technicznych w zakresie funkcjonowania maszyn produkcyjnych i ich naprawy. Wiele kobiet biorących w nich udział, dziś z sukcesem realizuje się na stanowiskach technicznych. Firma docenia wkład kobiet w ulepszanie polskich fabryk, dlatego razem z całym zespołem celebruje Dzień Kobiet i zachęca do dalszego rozwoju w obszarze produkcji.

 

– Mondelez Polska ma wiele do zaoferowania i pomaga obrać odpowiednią ścieżkę kariery. Nasza kadra zarządzająca, której ponad 50% stanowią kobiety, wspiera rozwój kompetencji pracujących w firmie osób, m.in. poprzez liczne programy rozwojowe, w tym te skupiające się na kobietach w organizacji – mówi Lucyna Probst, Kierowniczka Fabryki w Cieszynie, która jest jedną z 4 kobiet zarządzających fabrykami Mondelez w Polsce.

 

Dzięki dostępowi do szeregu platform bazujacych np. na matrycach kompetencji, systemie ocen oraz planach rozwojowych, każda osoba może obierać różne ścieżki kariery w dowolnym dziale fabryki i firmy.

 

Kiedy pojawiła się okazja, aby wziąć udział w szkoleniach dla Operatorów i Operatorek Pakowania, zgłosiłyśmy się bez wahania – mówią Małgorzata Piekarz i Magdalena Hoffa, Operatorki Techniczne w zakładzie w Jankowicach, które jako pierwsze zadeklarowały swój udział w inicjatywie związanej z rozwojem kompetencji technicznych.

 

Po intensywnym półrocznym szkoleniu zarówno na miejscu w fabryce, jak i w dedykowanym kiosku szkoleniowym w innym zakładzie produkcyjnym firmy w Skarbimierzu, obie przeszły wieloetapową kwalifikację na rolę Operatorki Technicznej. Dziś z sukcesem  przezbrajają maszyny i dokonują napraw urządzeń. W ich ślady poszły kolejne panie. 


Kobiety w przemyśle produkcyjnym

 

Zwiększanie roli i odpowiedzialności w ramach całej organizacji oraz szansa na rozwój w licznych obszarach to tylko niektóre możliwości, jakie Mondelez Polska oferuje zatrudnionym kobietom. Panie od lat są silnym filarem firmy i odgrywają w niej ważną rolę – zdobywają liczne nagrody, budują doświadczenie oraz poszerzają wiedzę. Można je spotkać na każdym szczeblu organizacyjnym: od pracownic linii produkcyjnych, przez kierowniczki działów, stanowiska specjalistyczne w zespole badawczo-rozwojowym, aż po dyrektorki fabryk i członkinie zarządu.

 

- W firmie pracuję od niemal 16 lat. Kiedy zaczynałam jako inżynier procesu w fabryce w Skarbimierzu, widziałam jak wiele zależy od zaangażowanego podejścia do swojej pracy oraz wspierającego lidera. Dziś mając 21-osobowy zespół staram się tak go prowadzić, aby wzmacniać i rozwijać mocne strony każdej z osób, w tym kompetencje techniczne tak istotne w dziale R&D. Dzięki moim własnym doświadczeniom oraz dbaniu o rozwój ludzi i relacji z nimi, możemy osiągać cele zgodne z wizją firmy mówi Ewelina Bogdan-Śmigielska, Menadżerka ds. Rozwoju i Badań dla kategorii gum do żucia, cukierków, serów.

 

W części produkcyjnej Mondelez Polska oraz globalnym Centrum R&D we Wrocławiu pracuje ponad 4 300 osób, z czego blisko 60% załogi stanowią właśnie kobiety. Dla firmy niezwykle ważne jest otoczenie opieką zatrudnionych pań i zachęcenie innych kandydatek do wkraczania na rynek pracy w produkcji. Dlatego firma jest inicjatorem wielu programów rozwoju talentów wśród kobiet oraz ich kariery.

– Do zespołu fabryki w Jarosławiu dołączyłam w 2006 roku i jak niemal każda nowa osoba swoją pracę rozpoczęłam od zbierania ciastek przy taśmie, a następnie wkładania gotowych paczek w kartony. Gdy zdobyłam wiedzę i rozwinęłam swoje umiejętności, zostałam operatorką produkcji, a później kierowniczką linii. Praca przy obsłudze automatów zawsze dawała mi ogromną przyjemność i tak jest do dzisiaj. Moja historia jest dobrym przykładem tego, że Mondelez Polska daje wiele możliwości rozwoju, szansę na realizację pomysłów i wprowadzanie rozwiązań, dzięki którym moja fabryka może być liderem kategorii – Angelika Zając, Kierowniczka Linii Produkcyjnej w zakładzie w Jarosławiu.

 

Różnorodność, która daje więcej możliwości

 

Różnorodny zespół analizuje sytuacje z wielu odmiennych perspektyw, co wzbogaca spojrzenie na biznes i zapewnia elastyczność we wprowadzaniu pozytywnych zmian. Organizacja rozwija potencjał wszystkich osób, niezależnie od płci, które mogą znaleźć w niej nie tylko zatrudnienie na bardzo dobrych warunkach, ale także doskonalić swoje umiejętności. W przypadku Mondelez wdrażanie założeń z zakresu Różnorodności, Równości i Włączenia przynosi korzyści dla obu stron – zarówno dla pracodawcy, jak i pracowników.  

 

– Mondelez to nie tylko moja praca, ale także część życia. To miejsce, w którym organizowane są liczne akcje charytatywne, wolontariaty i integracje. To także celebracje sukcesów i możliwość rozwoju zawodowego oraz, co najważniejsze, pracy ze wspaniałymi ludzi, którzy służą pomocą, dzielą się swoją wiedzą i z którymi lubię spędzać czas, także poza pracą – Małgorzata Węgrzyn, Kierowniczka Linii Produkcyjnej w zakładzie w Jarosławiu.

 

W tym roku Dzień Kobiet stawia pytanie: jak możemy włączać kobiety w działanie?


W fabrykach Mondelez Polska dane mówią same za siebie. Ponad połowa osób pracujących w fabrykach to kobiety, a w niektórych zakładach ta liczba sięga nawet 80%. To znak, że kobiety zajmują niezwykle ważne miejsce zarówno na poziomie decyzyjnym, jak i w codziennej pracy. Jednak liczby to nie wszystko, potrzeba poczucia przynależności i wpływu są kluczowe. Aby kształtować przyszłość branży spożywczej, warto być otwartym na inne zdanie, bo każdy głos ma znaczenie.

 

– Różne doświadczenia, historie, zainteresowanie, osobowość. Odmienny wzrost, wiek, fryzury, makijaże lub ich brak. Choć wiele nas różni, łączy jeszcze więcej – wspólna pasja do przemysłu spożywczego. To dzięki niej, oraz wzajemnym kobiecym wsparciu i zaufaniu, tworzymy takie miejsce pracy, w którym każdy czuje się dobrze podsumowuje Kamila Czyżyk, Dyrektorka Fabryki Ciastek w Płońsku.



O Mondelez Polska

Mondelez Polska jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 32 lat. Zatrudnia ponad 5100 pracowników i jest liderem na rynku tabliczek czekolady, ciastek, słodkich wypieków oraz rogalików w Polsce[1]. Bogata oferta firmy obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7Days oraz cukierki Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc., która posiada w Polsce siedem zakładów produkcyjnych w: Jarosławiu, Cieszynie, Płońsku, Jankowicach, Bielanach Wrocławskich, Skarbimierzu i Tomaszowie Mazowieckim. 

 

O Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady i ciastek. Firma z przychodami w wysokości około 36 miliardów USD w 2023 r., zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek, takich jak ciastka Oreo, belVita, LU i Delicje, czekolady Cadbury Dairy Milk, Milka i Toblerone oraz wafelki Prince Polo, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Mondelēz International jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability Index



 

[1] Źródło: Nielsen, Total Polska, kategoria ciastka (z włączeniem ciastek miękkich) + rogaliki oraz tabliczki czekoladowe, udziały wartościowe (z wyłączeniem marek własnych), MAT listopad 2023 r

 

Kamila Czyżyk z zespołem

 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij