Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
„ Nowy człowiek w Mercedes-Benz Warszawa”
Z Przemysławem Rajewskim, Prezesem Mercedes - Benz Warszawa Sp. z o.o. - rozmawia Monika Jonczak Dyrektor d.s Marketingu Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Jest Pan osobą bardzo dobrze znaną w branży motoryzacyjnej, z którą związany jest Pan od lat. Bardzo nas interesuje, jak z perspektywy tych lat ocenia Pan rozwój branży i rynku, a także, jakie stawia Pan zadania przed organizacją, którą obecnie Pan kieruje jako Prezes Zarządu Mercedes-Benz Warszawa.

 

Tak, rzeczywiście z branżą motoryzacyjną jestem związany od kilkunastu lat. Szczególnie jestem jednakże dumny z faktu, że przez te wszystkie lata związany jestem z marką Mercedes-Benz. Na samym początku pełniłem różnorakie funkcje w Generalnym Przedstawicielstwie Mercedes-Benz w Polsce – firmie „Sobiesław Zasada Ltd.”. Od końca 1996 roku, kiedy to koncern Mercedes-Benz założył swoje przedstawicielstwo na terenie naszego kraju, związany byłem z Mercedes-Benz Polska, początkowo jako dyrektor handlowy, następnie jako szef Działu Zamówień, a do grudnia ubiegłego roku, pełniłem funkcję dyrektora Działu Rozwoju Sieci i Szkoleń. Od stycznia bieżącego roku jako Prezes Zarządu Mercedes-Benz Warszawa – Firmowego Salonu i Serwisu Daimlera w Polsce kieruję przedsiębiorstwem zatrudniającym blisko 250 pracowników i reprezentującym marki koncernu Daimler Mercedes – Benz, Maybach, AMG, Smart i Mitsubishi Canter.

Perspektywa tych kilkunastu lat spędzonych w branży motoryzacyjnej nauczyła mnie, że de facto żaden z aksjomatów ekonomicznych, które chcielibyśmy przyłożyć do trendów rynkowych, czy też rozwoju samej branży, nie przystaje tu w 100%-tach. Mnogość i stopień komplikacji przepisów regulujących działalność branży, czy wciąż zmieniające się otoczenie rynkowe powodują, że tak naprawdę możemy stwierdzić dość przewrotnie, że jedyną stałą w naszym modelu działania jest nieustająca, dynamiczna zmiana.

 

Brzmi to dość skomplikowanie. Czym zatem w tym gąszczu przepisów i regulacji kieruje się Pan i jak wytycza kierunek działania dla potężnego przedsiębiorstwa, którym Pan kieruje?

 

Firma Mercedes-Benz Warszawa, jak wspomniałem już na wstępie jest częścią koncernu Daimler. W związku z tym, właściciel ze Stuttgartu stawia przed nią określone wymagania i oczekiwania. Moją rolą jest, ażeby wymagania te, które dotyczą rentowności, poziomu obsługi klienta i wolumenu sprzedaży, zaimplementować w taki sposób, który przyniesie ich realizację. Chciałbym w tym miejscu jednakże jednoznacznie stwierdzić, że wśród tych wszystkich tajemniczo brzmiących wskaźników jak EBIT, ROS, czy inne Key Performance Indicators (KPI’s) najważniejsze dla nas jest zadowolenie Klienta. Naszym celem nadrzędnym jest fakt, że bez względu na to czy klient kontaktuje się z działem sprzedaży, serwisu, czy części, zawsze traktowany jest w sposób wyjątkowy.

 

Wspomniał Pan wcześniej, że swą przygodę z MB Warszawa rozpoczął Pan na początku bieżącego roku. Co przez ten czas Pana zdaniem się zmieniło?

 

Okres tych 10-ciu miesięcy obfitował w wytężoną pracę zmierzającą w dwóch równoległych kierunkach. Celem pierwszego z nich jest lepsza adaptacja istniejącej infrastruktury firmy do oczekiwań naszych Klientów. Już na pierwszy rzut oka widzimy, chwalone zresztą przez Klientów zmiany w wyglądzie salonu i serwisu. Kontynuujemy i nadal kontynuować będziemy rozwój MBw Van Center – specjalistycznego punktu doradztwa dla przedsiębiorców w strefie pojazdów dostawczych. W tej sferze stricte proklientowskie podejście do relacji zawarte jest w motto działu: Mercedes-Benz Van Center – Partnerem w Twoim biznesie. Ponadto w tym niedługim czasie zreorganizowaliśmy dział serwisu naszej firmy, powstał nowy punkt świadczący naszym klientom ubezpieczenia nie tylko w zakresie OC, AC, NW, lecz także inne ubezpieczenia majątkowe.

Dalsze zmiany dotyczą części blacharsko-lakierniczej naszego serwisu, gdzie poza skróceniem czasu oczekiwania na naprawę, wprowadziliśmy szczególny rodzaj usług dedykowany dla Klientów lubiących „dopieszczać” wygląd swoich samochodów – Car Wellness. Reaktywowaliśmy na ul. Daimlera punkt bardzo wdzięcznego produktu, nieco zapomnianego przez rynek – myślę tu o Smarcie. Dodatkowo w lokalizacji naszego oddziału na ul. Inowłodzkiej, który to oddział dedykowany jest do sprzedaży i serwisu samochodów ciężarowych i Mitsubishi Fuso, autoryzowaliśmy punkt MBW Van Center. Dla dopełnienia całego obrazu zmian chcę wspomnieć także o uruchomieniu programu USED 1. Jest to program dedykowany do obsługi Klientów, którzy chcą pozostawić u nas używany pojazd dostawczy w rozliczeniu. Dotyczy to samochodów dostawczych wszystkich marek.

Tyle może na temat zmina infrastruktury. Wspomniałem wcześniej o dwóch równoległych kierunkach rozwoju firmy. Drugi z nich jest w mojej opinii ważniejszy niż kwestia liczby, czy wielkości budynków, liczby podnośników na serwisie, charakteru aranżacji powierzchni. Wychodzę z założenia, że firma to przede wszystkim ludzie. Dlatego też kładziemy ogromny nacisk na profesjonalizację naszych pracowników. Profesjonalizacja ta ma bardzo szeroki charakter, poczynając od polityki personalnej związanej z obsadą stanowisk, poprzez coaching, a na systemie szkoleń i stałego doskonalenia kadr kończąc.

 

Przeczywiście, patrząc na Mercedes-Benz Warszawa sprzed roku i porównując z sytuacją bieżącą, już gołym okiem widać odczuwalne zmiany. Czy Pan Prezes zechciałby podzielić się z nami planami na przyszłość?

 

Zacytuję w tym miejscu znaną powszechnie formułę „noblese oblige”. Jako Firmowy Salon i Serwis zamierzamy być w organizacji Mercedesa-Benz w Polsce liderem, z którego pozostała część naszej sieci sprzedaży i serwisu będzie mogła czerpać przykład.

Pamiętając o naszym nadrzędnym celu, jakim jest zaufanie i zadowolenie naszych Klientów, chcemy wciąż rozwijać i doskonalić nasze działania i stale poszerzać spectrum świadczonych Klientom usług. Nasze dotychczasowe poczynania i proponowane rozwiązania zarówno w sferze serwisu, jak i sprzedaży spotkały się z entuzjastyczną opinią naszych Klientów. Chcemy nadal podążać w tym kierunku, a naszą aktywność w tym zakresie stale wzbogacać i doskonalić.

Drugim kierunkiem działań jest rozwój terytorialny, tworzenie infrastruktury, która poawoli klientom łatwiej korzystać z naszych usług. Już w przyszłym roku powinniśmy stworzyć pierwszy nowy punkt serwisowy na terenie województwa mazowieckiego

 

Bardzo Panu dziękuję za poświęcony czas i życzymy wytrwałości i powodzenia w realizacji zamierzonych celów. Jesteśmy przekonani, że tak bardzo proklientowskie nastawienie zaprowadzi MB Warszawa na sam szczyt i Firmowy Salon i Serwis zawsze będzie stawiany jako przykład do naśladowania.

 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij