pl   en             
 
Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

Koronawirus
Food Lex
 

  - kwartalnik prawa żywnościowego

Pobierz bezpłatny egzemplarz

Food-Lex

30.03.2020


Spis opublikowanych artykułów

Food-Lex

27.09.2021


Bezpieczeństwo plastikowych opakowań żywności przeznaczonych do ogrzewania mikrofalowego

Obserwuje się przejście w spożyciu tradycyjnie przygotowywanych posiłków na korzyść posiłków paczkowanych i gotowych do spożycia, co przyczynia się do częstego używania kuchenek mikrofalowych.

16.11.2021


Oznaczenie „Produkt polski” – praktyczne aspekty

Od dłuższego czasu zwraca się uwagę na to, że konsumenci przywiązują dużą uwagę do tego, skąd pochodzi żywność. Tak jest również w przypadku polskiego konsumenta, który wśród czynników, jakimi się kieruje przy decyzjach zakupowych, wskazuje także często na pochodzenie żywności.

16.11.2021


Reklamy, promocje, akcje marketingowe prowadzone przez producentów żywności – wymagania prawne, orzecznictwo sądów

Angażowanie influencerów, prowadzenie kampanii, promocji, akcji marketingowych związanych z udzieleniem rabatów, przyznawaniem nagród, w tym w kanałach social media, na stałe wpisane jest w wachlarz działań marketingowych przedsiębiorców sektora żywnościowego. Jak zatem prowadzić działalność reklamową zgodnie z prawem?...

16.11.2021


Kryteria mikrobiologiczne. Meandry rozporządzenia UE 2073/2005 – co, kiedy, dlaczego?

Rozporządzenie 2073/2005 unowocześnia i harmonizuje istniejące kryteria mikrobiologiczne zawarte w wielu dyrektywach WE, aby zapewnić ich spójność, w oparciu o aktualną naukową ocenę ryzyka.

03.11.2021


więcej aktualności

Wiadomości

 Fakty i mity o żywności i żywieniu

Wpływ kawy na poprawę funkcji poznawczych

W życiu ważne są dobre nawyki, zwłaszcza te dotyczące zdrowej diety. Jedzenie wpływa na funkcjonowanie całego organizmu, także na sprawność ośrodkowego układu nerwowego. Ale nie tylko to, co na talerzu, ma znaczenie dla naszego mózgu. Najnowsze badania dowodzą, że regularne picie kawy ma wpływ na ...

09.09.2021


Jedzenie warzyw i owoców najpopularniejszym sposobem zapewnienia witamin

Według badań Kantar jedzenie warzyw i owoców jest dla Polaków najpopularniejszym sposobem zapewnienia odpowiedniego poziomu witamin w organizmie. Tak deklaruje aż 71% konsumentów. Połowa respondentów aby zapewnić sobie witaminy polega wyłącznie na warzywach i owocach (51%). Suplementy diety są źró...

27.08.2021


Pozytywne emocje i energia o poranku. Za co Polacy kochają kawę

Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat zbadało zwyczaje kawowe Polaków.

23.08.2021


Dlaczego borówki są ulubionym owocem dietetyków

Według sondaży opinii publicznej, ulubionym owocem Polaków są truskawki. Tymczasem, rodzimi specjaliści ds. żywienia za najlepszy owoc uważają borówki! Serwis Zdrowie tłumaczy dlaczego.

12.08.2021

więcej aktualności

Relacja z konferencji PFPŻ ZP pt.: „Znakowanie...

W dniach 20-21 października 2021 r. odbyła się konferencja pt.: „Znakowanie produktów spożywczych w świetle wymagań prawnych i zaleceń” zorganizowana przez Polską Federację Producentów Żywności Związek Pracodawców (PFPŻ ZP) oraz kwartalnik „Food-Lex”.
więcej

Relacja z webinarium PFPŻ ZP pt.: „Sygnaliści ...

W dniu 3 listopada 2021 r. odbyło się bezpłatne webinarium pt.: „Sygnaliści – projekt ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa” zorganizowane przez Polską Federację Producentów Żywności Związek Pracodawców (PFPŻ ZP) oraz kwartalnik „Food-Lex”. Partnerem merytorycznym wydarzenia była Rycak Kancelaria Prawa Pracy i HR.
więcej

Andrzej Gantner o zmianach i nowych wyzwaniach w obs...

Wiceprezes i dyrektor generalny PFPŻ ZP był gościem debaty „Bezpieczeństwo żywienia i żywności w dobie pandemii - dobre praktyki” w trakcie VI Narodowego Kongresu Żywieniowego. PFPŻ ZP po raz kolejny był Partnerem wydarzenia organizowanego przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH-PIB.
więcej

Wiadomości z firm

Bunge łączy wszystkie swoje podmioty w Polsce w jedną firmę, która będzie działać pod marką korporacyjną Bunge

Bunge, światowy lider w przetwórstwie nasion oleistych, ogłasza konsolidację swoich podmiotów w Polsce pod marką korporacyjną Bunge, po sfinalizowaniu przejęcia ZT „Kruszwica” S.A. (członka PFPŻ ZP) na początku tego roku. Decyzja ta obejmuje również inne prowadzone lokalnie przez Bunge...

01.12.2021



Maspex realizuje 20 przejęcie - kupuje kolejne kultowe polskie marki, w tym globalny brand – Żubrówkę

Grupa Maspex - właściciel m.in. marek Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz - podpisała warunkową umowę z Roust Corporation na zakup jej spółki zależnej (CEDC), która prowadzi całą działalność grupy Roust w Polsce.

02.11.2021



Hochland Sielski Złotą Innowacją FMCG & Retail 2021

W 4 edycji konkursu „Złote Innowacje FMCG & Retail 2021”w ścisłym gronie laureatów znalazł się Hochland Sielski zdobywając Złotą Innowację FMCG & Retail 2021 w kategorii opakowanie.

26.10.2021



Nowy dyrektor fabryki Nestlé Purina

Derk Paessens objął stanowisko dyrektora zarządzającego fabryki Nestlé w Nowej Wsi Wrocławskiej. Zakład produkuje najwyższej jakości żywność dla zwierząt domowych tak znanych marek, jak Friskies, Felix, Gourmet, Purina One. Fabryka zatrudnia 1250 pracowników.

25.10.2021



Akademia Młodego Hodowcy Hochland w siedzibie Regionu Oceny Centrum, Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka

W kolejnym module Akademii Młodego Hodowcy Hochland uczestnicy zapoznali się z szeroką ofertą Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka w zakresie oceny i opieki nad stadem bydła mlecznego. Odwiedzili także siedzibę Regionu Oceny Centrum w Parzniewie.

20.10.2021



Nestlé organizuje warsztaty dla dzieci w ramach Międzynarodowego Dnia Szefa Kuchni

20 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Szefa Kuchni. To doroczne święto wszystkich szefów kuchni na całym świecie, którzy na co dzień przygotowują pyszne dania i przekazują swoją wiedzę oraz umiejętności kulinarne kolejnym pokoleniom. W organizację obchodów angażuje się, jak co roku, Nest...

20.10.2021



więcej aktualności

Nestlé opatentowało 70% ciemną czekoladę wyprodukowaną wyłącznie z owocu kakaowca i bez dodatku cukru

Nestlé stworzyło unikatową recepturę czekolady – w całości z owocu kakao. Jej jedynymi składnikami są nasiona i miazga. Do czekolady nie dodano żadnego cukru rafinowanego. Tym samym firma potwierdza swoją pozycję lidera w kategorii słodyczy, tworząc nowe produkty, oparte na naturalnych skład...

22.07.2019



Od praktykanta do pracownika Nestlé, czyli przepis na karierę u światowego producenta żywności

Szczypta ambicji, łyżka inteligencji, szklanka pracowitości i otwartości na zdobywanie nowych doświadczeń zawodowych. Wszystko razem wymieszać aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Odłożyć aż do wyrośnięcia. Oto prosty przepis jak z praktykanta stać się pracownikiem w wymarzonej firmie. Przedst...

12.07.2016



700 tabliczek czekolady może pomóc zaoszczędzić setki ton opakowań. Nestlé chce produkować 100000 ton opakowań mniej do 2017 r.

Firma Nestlé w swoim szwajcarskim laboratorium przeprowadziła niedawno wyjątkowe badania. Wzięła pod lupę 700 tabliczek czekolady, poddając je rozmaitym testom mierzącym wpływ wilgoci, tlenu i światła na produkt. Badanie pozwoli dobrać optymalne opakowania i daty ważności produktów. Do 2017 roku N...

12.01.2016



Rzeszowskie centrum badawcze Nestlé kontynuuje rozwój

Dzisiejszy przemysł spożywczy nie mógłby istnieć bez nowoczesnych laboratoriów kontrolujących i potwierdzających bezpieczeństwo oraz skład produktów. Jedno z najnowocześniejszych centrów badawczych w Europie należące do Nestlé Polska S.A. działające w Rzeszowie regularnie zwiększa liczbę wykonywan...

12.01.2016



Nestlé i EpiGen badają wpływ diety matki na zdrowie i geny dziecka

To pierwsza tego typu kliniczna próba, podczas której Centrum Badawcze Nestlé przeanalizuje czy spożywanie określonej mieszanki składników odżywczych i probiotyków w trakcie i przed ciążą może wpłynąć na poprawę jakości zdrowia matek i ich dzieci. Badania te są pierwszym wspólnym projektem Centrum...

31.07.2015



Rozstrzygnięcie konkursu na program grantów naukowych PFPŻ ZP!

Mamy przyjemność poinformować, że Komisja Konkursowa dokonała oceny wniosków nadesłanych w ramach programu grantów naukowych PFPŻ ZP w roku akademickim 2014/2015.

20.05.2015



więcej aktualności

Danone wspólnie z rolnikami regeneruje gleby w Polsce

Ma to pomóc rolnikom przygotować się do nowych regulacji unijnych i przywrócić równowagę w środowisku.

03.12.2021



Już jest kalendarz Hochland Polska na 2022 rok!

Już od 15 lat Hochland Polska przygotowuje specjalny kalendarz, którego myśl przewodnia związana jest z filozofią i strategią firmy. W ubiegłym roku tematem było zero waste, w tym 12 wyjątkowych zdjęć ilustruje ideę zrównoważonego rozwoju. Autorami zarówno pięknie wykonanych fotografii, jak i ciek...

29.11.2021



"Poradnik młodych ratowników Ziemi" dostępny w Bibliotece Publicznej i Centrum Kultury w Kaźmierzu

"Poradnik młodych ratowników Ziemi" autorstwa Tomasza Samojlika został wrześniową Książką Miesiąca PWN. Dzięki firmie Hochland Polska, Partnerowi Wydania, książka ze wspaniałym przekazem dla najmłodszych czytelników dostępna jest także w Bibliotece Publicznej i Centrum Kultury w Kaźmierzu.

18.11.2021



PepsiCo i Fundacja PepsiCo zawiązują partnerstwo z Polskim Czerwonym Krzyżem w celu przeciwdziałania kryzysowi bezpieczeństwa żywnościowego wśród najbardziej potrzebujących

PepsiCo, Fundacja PepsiCo i Polski Czerwony Krzyż zajmą się problemem braku bezpieczeństwa żywnościowego w społecznościach najbardziej dotkniętych pandemią Covid-19.

15.11.2021



Nestlé Polska oraz PepsiCo Polska inaugurują pierwsze w Polsce przedsięwzięcie mające na celu zwiększenie zbiórki i recyklingu odpadów opakowaniowych po elastycznych opakowaniach wielomateriałowych oraz z tworzyw sztucznych

Istotą przedsięwzięcia jest zwiększenie masy odpadów opakowaniowych po opakowaniach elastycznych, takich jak folie po chipsach czy płatkach śniadaniowych, wysortowywanych przez instalacje komunalne. Finansowany przez obie firmy projekt „ReFlex” pozwoli na zwiększenie poziomów recykling...

21.10.2021



Marka Herbapol przeciwdziała marnowaniu żywności w ramach kampanii „Często dobre dłużej”

Celem ogólnopolskiej kampanii zainicjowanej przez Too Good To Go jest uczenie konsumentów poprawnego czytania i interpretowania dat ważności na produktach spożywczych oraz weryfikowania ich świeżości za pomocą zmysłów. Dlatego na etykietach dżemów marki Herbapol, partnera akcji, znajdziemy teraz o...

19.10.2021



więcej aktualności

Wafle Familijne Gofrowe BLACKcoco - kosmiczny debiut na Black Friday!

W 100% czarny wafelek z mocno kokosowym kremem to edycja limitowana, która debiutuje w rodzinie wafli Familijne dokładnie w Black Friday! Nowe, kosmicznie odlotowe Familijne Gofrowe BLACKcoco z edycji limitowanej mają potencjał do błyskawicznego opuszczania opakowania. Dlatego mus je schrupać̷...

26.11.2021



Piernikowe Wafle Familijne – limitowana nowość na święta

Wafle Familijne o smaku piernikowym dołączyły do oferty marki w edycji limitowanej na tegoroczne Boże Narodzenie. Duża rodzinna paczka 450 g to idealna przekąska do podjadania i dzielenia się z bliskimi w świąteczne dni. Produkt dostępny w sprzedaży od połowy listopada do wyczerpania zapsów.

23.11.2021



Nestlé prezentuje limitowaną edycję kaw Starbucks® na Święta

Nuty ziół i syropu klonowego oraz karmelowo-orzechowe latte – to nowe, świąteczne propozycje kaw Starbucks® od Nestlé. W sklepach już dostępne są cztery warianty limitowanej edycji: kawa mielona, ziarnista oraz dwa rodzaje kaw w kapsułkach.

22.11.2021



Polskie słodycze na polskie święta

Słodycze od polskich marek z ponad 100 letnią tradycją to idealny wybór na święta. Aniołki z marcepanem od Goplany, Śliwka Nałęczowska z nutką cynamonu, lampiony z pralinami Solidarności czy piernikowe Jeżyki to tylko część produktów, które znalazły się w świątecznej ofercie Colian na tegoroczne B...

22.11.2021



Oranżada Hellena ze wsparciem w punktach handlowych

Jak co roku, w okresie przedświątecznym Oranżada Hellena stawia na mocne wsparcie w placówkach handlowych. W sklepach pojawią się przykuwające uwagę ekspozycje klasycznej Oranżady Hellena, jak i Oranżady Hellena Party.

22.11.2021



„Polskie słodycze na polskie święta” w przebojowej kampanii telewizyjnej Colian

Wystartowała świąteczna kampania reklamowa słodkich marek Colian, realizowana pod hasłem „Polskie słodycze na polskie święta”. Nowy spot bazuje na adaptacji przeboju zespołu Skaldowie i po raz pierwszy w historii firmy komunikuje pięć marek: Goplana, Familijne, Śliwka Nałęczowska, Grze...

19.11.2021



więcej aktualności

Znakowanie - pl Reklama skierowana do dzieci 10.08.2015
 
Znakowanie - eu ABC Magazynowania
 
Centrum Polubnego Rozwiązywania Sporów Dot. Żywności Sektorowa Rada ds. Kompetencji

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij