KE zatwierdziła środki na promocję polskiej żywnościKomisja Europejska zatwierdziła w czwartek 27 programów na promocję produktów rolnych w UE i na rynkach trzecich. Z 39 mln euro, które KE wyłoży na ten cel, 5,8 mln przypadnie Polsce.Całkowity budżet programów, z których większość będzie realizowana w ciągu najbliższych trzech lat wynosi 77,4 mln euro. Promocją zajmować się będą firmy i stowarzyszenia reprezentujące producentów rolnych. 
 
 Z informacji KE wynika, że na 27 programów zatwierdzonych przez KE cztery będą pochodziły z Polski. Ich budżet w ciągu trzech lat wyniesie ponad 11,5 mln euro. Dofinansowanie z UE sięgnie 5,8 mln euro. 
 
 W ramach tych działań promowane będą m.in. świeże warzywa i owoce, przetworzone produkty rolne, a także wołowina i wieprzowina. 
 
 KE zbierała wnioski o dofinansowanie do 15 czerwca. W ramach selekcji z 43 propozycji programów promocyjnych wyłoniono 27. Zdecydowana większość z nich przewiduje promocje na rynkach unijnych, jednak niektóre skierowane są też do krajów trzecich Ameryki Północnej, Azji i Afryki. 
 
 (Źródło: Portalspożywczy.pl)  
 
 pełna lista aktualności 
    	 |