Nestlé i WINIARY już od 20 lat razem20 lat temu firma Nestlé podjęła decyzję o strategicznym zainwestowaniu w znaną kaliską fabrykę WINIARY, włączając ją tym samym do rodziny Nestlé. Od tego czasu zakład ten przeszedł całkowitą metamorfozę. Inwestor go zmodernizował i zapewnił marce WINIARY silną pozycję na rynku kulinariów. Teraz kaliszanie świętują 20-lecie mariażu polskiej tradycji kulinarnej i światowego know-how.Na zaproszenie dyrektora fabryki do 
kaliskiego oddziału firmy Nestlé przybyli dostojni goście, by wspólnie z
kierownictwem firmy wspominać 20 lat mariażu WINIAR i Nestlé. W związku
z jubileuszem fabrykę odwiedził m.in. Prezydent Miasta Kalisza – Pan 
Grzegorz Sapiński, Starosta – Pan Krzysztof Nosal oraz przedstawiciele 
służb porządkowych, instytucji i organizacji, dzięki którym od 20 lat 
Nestlé z sukcesem rozwija markę WINIARY. 
  
Niektórzy pracownicy WINIAR przyznają, 
że 20 lat temu mieli obawy o dalsze losy kaliskiej fabryki. Jednak nowy 
inwestor pozytywnie zaskoczył kaliszan rozpoczętymi tuż po prywatyzacji 
innowacjami wprowadzanymi w fabryce. Pierwszą inwestycją była 
modernizacja produkcji przyprawy w płynie, a następnie kotłowni i 
pozostałych obiektów zakładu. W ciągu ostatnich 20 lat firma Nestlé 
zmechanizowała, zinformatyzowała i zautomatyzowała cały zakład 
produkcyjny, a wartość inwestycji wyniosła blisko 400 mln zł. Dziś 
WINIARY to nowoczesna fabryka i przyjazne miejsce pracy, a Nestlé to 
znany i szanowany w Kaliszu pracodawca. Zespół fabryki zgodnie twierdzi,
że dołączenie do światowej sieci Nestlé umożliwiło im przetrwanie na 
coraz bardziej konkurencyjnym rynku spożywczym. 
  
Obecnie w fabryce Nestlé w Kaliszu 
produkuje się łącznie ponad 650 wyrobów takich jak m.in.: sosy i 
majonezy, na czele z Majonezem Dekoracyjnym – numerem jeden na rynku 
majonezów w Polsce, zupy, buliony, dania gotowe, sosy, „Pomysły na ...”,
przyprawy w płynie i inne. W 2014 roku w fabryce w Kaliszu 
wyprodukowano blisko 70 tys. ton produktów, które trafiły na polski 
rynek i kolejne kilka tysięcy ton na eksport. 
  
Pracownicy i dyrekcja fabryki poza 
troską o wyniki biznesowe, są także mocno zaangażowani w życie Kalisza i
kaliszan. Od 5 lat sprzątają regularnie Las Winiarski i angażują się w 
akcję sadzenia drzew w mieście, a także wspierają lokalne wydarzenia 
sportowe, takie jak np.: Bieg Ptolemeusza. Fabryka regularnie szkoli 
młodzież. W tym roku na praktyki letnie przyjęto aż 17 osób, studentów i
absolwentów, wybranych z setek nadesłanych aplikacji. 
  
– Wierzymy, że aby osiągać długotrwałe 
sukcesy biznesowe, firma musi przynosić korzyści lokalnej społeczności, w
której działa. Zgodnie z tą filozofią działamy w Kaliszu już od 20 lat i
jestem głęboko przekonany, że to właśnie dzięki takiemu podejściu, 
dzięki dwustronnej komunikacji, czyli słuchaniu potrzeb pracowników i 
otoczenia oraz reagowaniu na nie, te 20 lat to czas wielu sukcesów i 
stałej obecności marki WINIARY w prawie każdym polskim domu – mówi Maciej Klęczek, Dyrektor Fabryki WINIARY w Kaliszu.  
 
 pełna lista aktualności 
    	 |