Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
KIT KAT starszy od…?
Rok 1935 obfitował w wynalazki, które dla nas są codziennością. Bo czy można wyobrazić sobie kuchnię bez lodówki z zamrażarką, film bez koloru czy przerwę bez batona KIT KAT? 75 lat temu Carlton Magee stworzył pierwszy parkometr, w Niemczech skonstruowano magnetofon, a w portfolio firmy Rowntree zadebiutował wafelek składający się z czterech paluszków. Dziś ten produkt to jedna z najlepiej rozpoznawalnych marek na świecie.

Flagowy produkt firmy Nestlé - wafelek KIT KAT 4 Finger powstał w 1935 roku. Był on odpowiedzią na zapotrzebowanie zgłoszone przez jednego z pracowników firmy cukierniczej Rowntree. Wrzucił on do stojącej  w firmie skrzynki z sugestiami propozycję, by stworzyć „batonik czekoladowy, który można zabrać ze sobą do pracy”. Właśnie tak zrodził się wafalek Chocolate Crisp, składający się z tak dobrze nam znanych, 4 paluszków. Już dwa lata później jego nazwę zmieniono na prostszą do zapamiętania i wymówienia – KIT KAT. Wcześniej pod tą marką firma sprzedawała czekoladki w eleganckich pudełkach.

 

KIT KAT zdjęcie_zmniejszony


Legenda głosi, że nazwę KIT KAT wymyślił Nigel Balchin, który wówczas pracował w firmie na stanowisku psychologa, a później zasłynął jako pisarz (znany, angielski autor kilkudziesięciu powieści i scenariuszy filmowych). Historia ta jest wprawdzie mało prawdopodobna, ponieważ nazwę czekoladek zarejestrowano już w roku 1911, gdy Balchin był jeszcze dzieckiem, ale niewykluczone, że jego pomysłem było przeniesienie nazwy z czekoladek na batonik.

Czekoladowa mapa świata

Wafelek KIT KAT bardzo szybko zyskał liczne rzesze swoich wielbicieli. W ramach jego powojennej ekspansji powstały zakłady produkcyjne KIT KAT w Australii, południowej Afryce i Kanadzie. W połowie lat 70-tych globalny rozwój marki objął Europę, a 10 lat później dotarła ona też na Daleki Wschód. Fabryka w Japonii do dziś jest jedną z najbardziej innowacyjnych – to tu powstają batony KIT KAT o smaku zielonej herbaty, arbuza czy słodkich ziemniaków.

W 1988 roku firma Rowntree została przejęta przez koncern Nestlé. Krok ten przyczynił się do szybkiego wykorzystania drzemiącego w marce potencjału. Zwiastunem nowej, innowacyjnej ery był wprowadzony w Wielkiej Brytanii pierwszy baton KIT KAT Chunky. Jego niesłychany sukces został szybko powtórzony zarówno na rozwiniętych, jak i wschodzących rynkach. W Polsce jest on numerem 1 w portfolio całej marki. Uwielbiamy jego chrupiący wafel, czekoladowy krem oraz mleczną, aksamitną czekoladę.

75 lat…przerwy?

Któż nie zna flagowego hasła marki: Czas na przerwę, czas na KIT KAT? Warto zaznaczyć, że slogan ten powstał już w 1937 roku! W tej, niezmienionej formie funkcjonuje od ponad 70 lat.

Wraz z pojawieniem się telewizji komercyjnej w Wielkiej Brytanii (pod koniec lat 50-tych) hasło to zaczęto wykorzystywać w reklamach telewizyjnych i kampanii prasowej. Błyskawicznie podniosło ono sprzedaż o 22%!

Obecnie KIT KAT zajmuje trzecią pozycję wśród światowych marek czekolady i najprawdopodobniej jest najbardziej rozpoznawalną marką słodyczy na świecie. Jej przekaz związany z dobrym samopoczuciem - „Czas na przerwę, czas na Kit Kat” cały czas z ta samą siłą zachęca konsumentów, by się zatrzymać i cieszyć z każdego dnia.

Dodatkowych informacji udziela:

Anna Jędrzejewska

Nestlé Polska

Dział Komunikacji i Usług Marketingowych

Tel.: (22) 607 26 67

e-mail: anna.jedrzejewska@pl.nestle.com

 

 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Komentarze

Dodaj komentarz


Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij