Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Reklamacje w łańcuchu żywnościowym były głównym tematem konferencji szkoleniowej, która odbyła się 29 września 2011r. w Warszawie.
Słuchacze mieli możliwość pozyskania informacji dotyczących efektywnego zarządzania procesem reklamacji, który jest w każdej firmie niezwykle ważnym elementem budowania jej wizerunku i umiejętnego zarządzania relacjami z klientem. Konferencja została zorganizowana przez Polską Federację Producentów Żywności Związek Pracodawców, zgromadziła ponad 70 uczestników.

Szkolenie rozpoczął wykład pana Dominika Lisiewskiego z firmy Det Norske Veritas Business Assurance Polska Sp. z o. o., Partnera Strategicznego PFPZ ZP. Podczas prelekcji pan Lisiewski poruszył ważną kwestię jak cenną informacją dla firmy jest reklamacja. Ponadto przedstawił koszty reklamacji, jakie w konsekwencji pociągają za sobą nieobsłużone reklamacje, przytaczając liczne przykłady. Reklamacja jest kosztem, ale każdy producent powinien się zastanowić i najlepiej zmienić ją w korzyść, o czym również było mówione podczas konferencji.

 

 

P1020001zmni

 

Jako druga wystąpiła pani Aleksandra Frączek - Prezes Krajowej Rady Federacji Konsumentów, która mówiła o pozytywnych aspektach reklamacji konsumenckich. Pani Frączek przedstawiała podstawy prawne reklamacji żywności oraz roszczeń regresywnych przedsiębiorców względem dostawców. Zwróciła uwagę na terminy zawiadomienia sprzedawcy o niezgodności towaru żywnościowego z umową oraz o obowiązkach sprzedawcy przy zawieraniu umowy z konsumentem. Wystąpienie zakończyła przedstawiając możliwe tryby zgłaszania reklamacji.

 

P1020022zmnnn

 

Rozstrzyganie sporów konsumenckich w działalności Inspekcji Handlowej omówił pan Dariusz Łomowski, Zastępca Dyrektora Departamentu Inspekcji Handlowej w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zapoznał uczestników z kompetencjami Inspekcji Handlowej dotyczącymi artykułów żywnościowych. Uczestnicy dowiedzieli się, jak w praktyce wygląda i co to jest porada konsumencka – czyli konsumencie zrób to sam, kontrola – czyli inspektorze wykaż się. Dużą część swojej prezentacji poświęcił mediacjom oraz sądom polubownym przedstawiając ich założenia i zasady.

 

P1020029zmniej

 

Mecenas Marcin Tomasik z Kancelarii SALANS przedstawił wykład zatytułowany „Prawne aspekty reklamacji konsumenckich oraz reklamacji pomiędzy przedsiębiorcami z branży żywnościowej”. W swojej prezentacji przypomniał o pojęciu reklamacji, rękojmi, gwarancji i niezgodności z umową posługując się przy tym autentycznymi przypadkami. Mówił również o odpowiedzialności i o obowiązkach przedsiębiorców, podkreślając przy tym prawa przedsiębiorcy. Pan mecenas przytoczył art. 95 ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia – odpowiedzialność podmiotu działającego na rynku. Mówił jak ważna jest z punktu widzenia producenta produktu odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną komukolwiek przez ten produkt.

 

P1020042zmni

 

O Programie Poznaj Dobrą Żywność opowiedziała pan Marcin Pikulski z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Przedstawiła główne założenia programu promocyjnego produktów żywnościowych najwyższej jakości – program „Poznaj Dobrą Żywność”. 

 

P1020047zmmm

 

Temat reklamacji konsumenckich w działalności firmy produkcyjnej przedstawiła pani Blanka Mellova, Kierownik Działu Serwis Konsumenta oraz Centrum ds. żywienia, zdrowia i wellness w Nestlé Polska S.A. Podkreśliła w swojej prezentacji jak ważna jest rola serwisu konsumenckiego oraz sposób komunikacji z konsumentem zgłaszającym reklamację. Jej zdaniem reklamacja to prezent dla firmy, a każdy kontakt z konsumentem to szansa dalszego rozwoju, podkreśliła przy tym zasady prowadzenia „dobrego” dialogu z konsumentem.

 

P1020050zmni

 

Konferencję zakończyło wystąpienie pana Mirosława Maziarki z firmy Tesco Polska Sp. z o. o. W swojej końcowej prezentacji przedstawił jak wyglądają reklamacje w handlu detalicznym. Pan Maziarka skoncentrował się na szczegółowym zaznajomieniu przedstawicieli producentów żywności z obsługą reklamacji konsumenckich przez sieci handlowe, kładąc szczególny nacisk na weryfikację reklamacji, na reklamacje konsumenckie, sklepowe oraz pochodzące od instytucji kontrolnych.

Podkreślił również, że bardzo ważne są działanie proaktywne, które polegają min. na audytowaniu dostawców marki własnej według przyjętego standardu.

 

P1020055zmni

 

 

Konferencję otworzyła pani Dorota Kozłowska – Dyrektor ds. Legislacji PFPZ ZP, a prowadził ją pan Dominik Lisiewski z Det Norske Veritas Business Assurance Polska Sp. z o. – firmy będącej Partnerem Strategicznym PFPZ ZP.

 

 

Partnerzy strategiczny PFPZ ZP:

  • CHEP  Polska Sp. z o. o.
  • DET NORSKE VERITAS  BUSINESS ASSURANCE POLAND Sp. z o. o.
  • MAKRO Cash and Carry Polska S.A.
  • Mercedes - Benz Warszawa Sp. z o. o.
  • Mercedes –Benz Polska Sp. z o.o.

 

          
Partnerzy PFPZ ZP:

 

  • Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
  • Accelerated Learning Systems Polska Sp. z o. o.

Partner konferencji:

  • Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji

 

 

Rozmowy w kularach uczestników konferencji:

          

 

P1020036zmni

 

 

P1020038zmni

 

 

P1020048zmni

 

 

P1020049zmniej


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Komentarze

Dodaj komentarz


Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij