Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Expo 2015 w Mediolanie szansą na promocję polskiego przetwórstwa żywności
- Dzięki udziałowi w Expo w Mediolanie chcemy zwiększyć zainteresowanie polskimi rozwiązaniami w zakresie rolnictwa, także ekologicznego, jak również przetwórstwa żywności, biotechnologii i ochrony środowiska - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sławomir Majman, prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Jak zdradza Majman, na Expo w Mediolanie niezwykle ważna będzie promocja polskiego eksportu, budowanie zainteresowania polskimi produktami, markami i firmami, z naciskiem na branżę rolno-spożywczą, oraz zachęcenie polskich firm do zwiększenia swojej obecności na rynku włoskim.


- Zależy nam także na umocnieniu wizerunku Polski we włoskiej świadomości w obszarach takich jak: gospodarka, turystyka, kultura, a także zwiększeniu inwestycji włoskich w Polsce - tłumaczy Majman.


Prezes PAIiIZ podkreśla, że Expo 2015 w Mediolanie nie jest imprezą typowo gospodarczą. Tegoroczna wystawa poświęcona będzie wyżywieniu planety, co oznacza, że warto podczas tego wydarzenia promować polską branżę rolno-spożywczą.


- Przyjęliśmy założenie, że jeśli Polska jest potęgą rolno-spożywczą, to musimy pokazać się jako potęga. To nie jest wystawa poszczególnych producentów, tam nie ma stoisk, ale ogólny pawilon, który ma wywołać u zwiedzających odpowiednie wrażenie - mówi Majman.


Polski pawilon będzie składał się z dwóch części. Górna kondygnacja to „Polska magiczna", m.in. z magicznym, odrealnionym motywem polskiego sadu. Druga kondygnacja będzie poświęcona bardzo konkretnym rzeczom, zostanie tam zainscenizowana giełda spożywcza, gdzie zwiedzający będą mogli dowiedzieć się wszystkiego o polskim sektorze spożywczym i Polsce.


- Poza częścią otwartą dla zwiedzających, planujemy zorganizować ponad 20 imprez stricte gospodarczych, nie dla setek, nie dla tysięcy, ale dla dziesiątków tysięcy potencjalnych partnerów biznesowych. Dodatkowo sześć polskich regionów przygotowuje programy, które są jednocześnie programami promocji. Planujemy również kilka imprez promujących kilka wybranych polskich produktów, począwszy od truskawek, a skończywszy na piwach regionalnych. To będzie duża pigułka informacyjna, ale nie przeceniałbym jej znaczenia marketingowego - tłumaczy prezes PAIiIZ w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl. Jak dodaje, wystawa światowa jest sposobem na pokazanie, że Polska jest silna w produkcji i przetwórstwie spożywczym.


(Źródło: Portalspożywczy.pl)


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij