Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Mondelēz International inwestuje w energię odnawialną produkowaną przez elektrownie fotowoltaiczne w Polsce
Mondelēz International, producent ulubionych przez konsumentów marek, takich jak Milka, Oreo, belVita, 7Days, Prince Polo i Delicje podpisał w Polsce 12-letnią umowę o zakup wirtualnej energii elektrycznej (VPPA) z GoldenPeaks Capital, szwajcarską firmą inwestującą w odnawialne źródła energii w całej Europie. Jest to kolejny krok Mondelēz International w realizacji ambicji, którą jest zbudowanie firmy produkującą przekąski, która działa w jeszcze bardziej zrównoważony sposób.

Mondelēz International dąży do osiągnięcia celu zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całym swoim łańcuchu wartości do 2050 roku. Inwestycja w zieloną energię odnawialną w Polsce stanowi istotny wkład w realizację tego długoterminowego celu.

 

GoldenPeaks Capital będzie dostarczać rocznie około 126 gigawatogodzin bezemisyjnej, odnawialnej energii elektrycznej, produkowanej przez elektrownie słoneczne w Polsce o zakontraktowanej mocy szczytowej 109 megawatów. Umowa ta ma na celu zaoszczędzenie ponad 1 miliona ton metrycznych ekwiwalentu CO2 w okresie jej obowiązywania. W przybliżeniu zrównoważy ona ślad węglowy związany z energią elektryczną w ośmiu zakładach produkcyjnych Mondelēz International w Polsce, w tym w Płońsku, Tomaszowie Mazowieckim, Jankowicach, Jarosławiu, Bielanach Wrocławskich, Cieszynie i Skarbimierzu. Rozpoczęcie produkcji energii planowane jest na marzec 2023 roku.

 

Jesteśmy dumni, że Mondelēz International w Polsce inwestuje w energię odnawialną. Nie tylko przyspieszy to nasze dotychczasowe wysiłki zmierzające do zmniejszenia emisji w lokalnym łańcuchu dostaw w ośmiu fabrykach, ale także pomoże stworzyć bardziej zrównoważoną firmę produkującą przekąski” - powiedział Roman Sitko, Prezes Zarządu, Mondelez Polska Production.

 

“Współpraca z GoldenPeaks Capital w Polsce jest doskonałym dowodem na to, że zmieniamy sposób prowadzenia naszego biznesu w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości. Jestem dumny, że nasi konsumenci, kupując swoje ulubione marki produkowane lokalnie, takie jak Milka, Prince Polo, Delicje, San czy Lubisie, mogą mieć pewność, że zostały one wyprodukowane z troską o środowisko naturalne” - dodał Marcin Dobrock, Dyrektor Zarządzający, Mondelez Polska i kraje bałtyckie.


20220818_LK_282417_pp

 

Więcej informacji na temat strategii, celów i postępów Mondelēz International w zakresie zrównoważonego rozwoju można znaleźć w ostatnim raporcie Snacking Made Right z 2021 roku.

 


 

O Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. Firma z przychodami w wysokości około 29 miliardów USD w 2021 r., zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek, takich jak ciastka Oreo, belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy Milk, MilkaToblerone, cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Mondelēz International jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ.

 

O Mondelēz International w Polsce

Mondelez w Polsce jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 31 lat. Zatrudnia ponad 5600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce[1]. Bogata oferta firmy obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r.

 



[1]Mondelez Polska za NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego; Cała Polska z Dyskontami (Food); Udziały w sprzedaży wartościowej w okresie IV 2020 - III 2021 w Kategorii Produktów Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Batonów, z wyłączeniem Batonów Chłodzonych) oraz w Kategorii Słodkich Wypieków (suma Ciastek Paczkowanych oraz Miękkich Ciastek o wadze do 75g).

 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij