Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Kofola obroniła wynik netto sprzed roku. Hoop Polska zanotował wzrost sprzedaży o ok. 9 proc.
Kofola zanotowała spadek marży brutto, pomimo wzrostu przychodów. W dalszym ciągu optymalizuje koszty, choć będzie zmuszona podnieść ceny.

Grupa Kofola podała, że w I półroczu br., pomimo rekordowo drogich surowców (głównie preform do butelek PET, cukru i izoglukozy) oraz silnej konkurencji w segmencie napojów, poprawiła zysk operacyjny o 38 proc. (z 18,0 mln w pierwszej połowie 2010 do 24,8 mln zł w zakończonym półroczu), a tym samym skonsolidowany zysk netto z 7,9 mln zł przed rokiem do 10,8 mln zł.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 4,6 proc., z 8,1 do 8,5 miliona złotych. Przychody Grupy w I półroczu br. wzrosły o 21 proc., do 692 mln zł z 572 mln zł. Pomimo wzrostu przychodów zysk brutto skurczył się o 4,4 proc., z 242,5 mln zł do 231,8 mln zł. Grupie udało się zmniejszyć zadłużenie netto z 304,4 do 257,6 mln zł (co stanowi 2,2 krotność 12-to miesięcznej EBITDA).

- W dobie rekordowo drogich surowców, które wymusiły na nas podwyżki cen produktów, udało się nam zwiększyć przychody, a dzięki zwiększeniu w całej grupie dyscypliny kosztowej i konsekwentnemu podnoszeniu efektywności procesów, osiągnęliśmy rentowność operacyjną na poziomie zbliżonym do zeszłorocznej (3,6 proc. wobec 3,2 proc. w pierwszych sześciu miesiącach 2010 roku) - komentuje wyniki Jannis Samaras, prezes i większościowy akcjonariusz Kofoli.

- Niepokoi nas jednak spadek marży brutto ze sprzedaży, aż o dziewięć punktów procentowych - dodaje.

W samym II kwartale, sprzedaż grupy wyniosła 415 mln zł, wobec 332 mln zł w II kwartale 2010 r. (wzrost o 25 proc.), zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 4 proc. do 147 mln zł, zysk operacyjny do 29,7 mln zł (przyrost aż o 134 proc.), a skonsolidowany zysk netto wyniósł 21,0 mln zł wobec 6,5 mln zł przed rokiem. Tak znacząca poprawa wyniku operacyjnego, to efekt poszukiwania rezerw po stronie kosztowej. Tylko w II kwartale Grupie udało się znaleźć 10,6 mln zł oszczędności w kosztach sprzedaży i ogólnego zarządu.

 

(Źródło: www.portalspozywczy.pl)


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij