Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Rynek handlowy jest stabilny
Notuje on jedynie niewielki wzrost jeśli chodzi o sprzedaż wartościową - podaje Nielsen.

Formatami, które najlepiej sobie radzą (na Polskim rynku FMCG - red.) są dyskonty, które jednak nie rosną tak jak kilka lat temu w tempie dwucyfrowym. Ten wzrost troszeczkę wyhamowuje i jest on głównie związany z dynamicznym wzrostem numeryki tego rodzaju sklepów w Polsce - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Krysiak, Senior Consultant Retailer Services Nielsen.


Obecnie działa ich na krajowym rynku ok. 3,5 tys., w tym 2,5 tys. Biedronek, ponad 500 Lidli, ponad 320 sklepów Netto i ok. 80 sklepów Aldi. Najwięksi gracze nadal się dynamicznie rozwijają i inwestują w otwarcia nowych placówek. W przypadku Biedronki jest to prawie 300 sklepów rocznie, Lidl otwiera każdego roku ok. 40-50 sklepów, podobnie jest w przypadku Netto.


Rynek handlowy w Polsce jest niezwykle dynamiczny?

Jesteśmy na takim etapie rozwoju polskiego rynku, że większość graczy musi zdefiniować swoją strategię. Muszą określić gdzie chcą być na tym rynku i czym chcą się wyróżnić na tle konkurencji. W tak dynamicznie zmieniającym się otoczeniu konkurencyjnym trzeba znaleźć miejsce dla siebie. To już się dzieje. Wszystko zależy od tego jaką grupę konsumentów firmy chcą ściągnąć do swoich sklepów. Niektóre sieci stawiają na ściągnięcie konsumentów zainteresowanych zakupem produktów dla dzieci, inne na konsumentów zainteresowanych chemią/detergentami i wyposażeniem dla domu, a jeszcze inni będą mocno podkreślać ofertę produktów świeżych, czy lokalnych. To wszystko zależy od oferty i tego, co sieć chce zakomunikować, aby ściągnąć klienta do swoich sklepów.


(Źródło: Portalspożywczy.pl).


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij