Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > Samoregulacja reklamy żywności skierowanej do dzieci > Kryteria żywieniowe > Kryteria żywieniowe dla poszczególnych grup produktów żywnościowych

O samoregulacji
Definicje
Kryteria żywieniowe
Kryteria żywieniowe dla poszczególnych grup produktów żywnościowych
Do pobrania
Kryteria żywieniowe dla poszczególnych grup produktów żywnościowych
Kryteria żywieniowe obejmują dziesięć zdefiniowanych kategorii produktów produkowanych lub wprowadzanych na polskim rynku. Wybór kategorii podyktowany został koniecznością zachowania równowagi pomiędzy potrzebą prostoty i spójnego traktowania podobnych produktów z jednej strony, a z drugiej - potrzebą uniknięcia stworzenia kategorii tak szerokich, że jedynie stosunkowo łagodne kryteria żywieniowe mogłyby mieć zastosowanie do wszystkich rodzajów produktów mieszczących się w danej kategorii. W celu zapewnienia zarówno rzetelności systemu, jak i sprawiedliwego traktowania, konieczne było stworzenie podkategorii w ramach większości ze wspomnianych dziesięciu kategorii.

Pobierz Kryteria żywieniowe dla wszystkich kategorii

Kryteria żywieniowe dla poszczególnych grup produktów żywnościowych:
I. Oleje i tłuszcze pochodzenia roślinnego i zwierzęcego oraz zawierające tłuszcz produkty do smarowania i sosy na bazie emulsji
II. Owoce, warzywa i nasiona oraz ich przetwory, z wyjątkiem olejów
III. Produkty mięsne
IV. Produkty rybne
V. Produkty mleczne
VI. Produkty zbożowe
VII. Inne produkty zbożowe
VIII. Zupy, dania złożone, dania główne i kanapki nadziewane
IX. Posiłki
X. Produkty pochodzące z roślin strączkowych, orzechów, zbóż i/lub nasion.


W ramach opracowanych wytycznych, wyodrębniono kategorie produktów żywnościowych, dla których nie przewidziano żadnych kryteriów pozwalających na reklamę do dzieci poniżej 12 roku życia. Dotyczy to następujących kategorii produktów żywnościowych:

1. cukier i produkty na bazie cukru, obejmujące:
 - czekoladę i wyroby czekoladowe,
 - dżem lub marmoladę,
 - cukier, miód, syrop,
- nieczekoladowe słodycze i inne produkty cukrowe,

2. napoje bezalkoholowe;

3. chipsy ziemniaczane i przekąski na bazie ziemniaków, w tym produkty z ciasta;

4. lody jadalne;

5. ciasta, ciastka, wyroby cukiernicze i suche mieszanki do robienia ciast.

Odzwierciedla to istniejące dobrowolne zobowiązania przemysłu żywnościowego prowadzących działalność w ww. branżach i stanowi potwierdzenie, że tego typu produkty nie będą reklamowane do dzieci poniżej 12 roku życia.

XI. Kategorie produktów żywnościowych, dla których nie przewidziano żadnych kryteriów pozwalających na reklamę do dzieci poniżej 12 roku życia.

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij