tu jesteś > Aktywność fizyczna > Ile czasu powinniśmy przeznaczać...
Menu
 


Dodatkowe informacje
Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców
ul. Chałubińskiego 8
00-613 Warszawa

Telefon:  +48 22 830 70 55
Telefon/fax:  +48 22 830 70 56
E-mail:   biuro@pfpz.pl
Ile czasu powinniśmy przeznaczać na aktywność fizyczną?

Jako minimum uprawiaj umiarkowaną aktywność fizyczną przez 30 minut dziennie, przez większość dni w tygodniu. Jest to aktywność dodatkowa, wykonywana poza zwykłymi czynnościami codziennymi. Zwiększenie intensywności i czasu aktywności może przynieść dodatkowe korzyści dla zdrowia oraz może okazać się konieczne przy kontrolowaniu masy ciała.

Aby zapobiec przyrostowi masy ciała, możemy potrzebować około 60 minut umiarkowanej aktywności fizycznej dziennie. Do utrzymania prawidłowej masy ciała u osób, które straciły zbędne kilogramy, potrzebne jest co najmniej 60 do 90 minut aktywności dziennie. Jednocześnie w całodziennej diecie nie należy przekraczać zapotrzebowania kalorycznego. Dzieci i młodzież powinny być aktywne fizycznie przez co najmniej 60 minut dziennie lub przez większość dni w tygodniu.

Choć 30 minut umiarkowanej aktywności fizycznej dziennie przynosi korzyści zdrowotne, to jednak dłuższa i bardziej intensywna aktywność daje takich korzyści więcej. Zużywa również więcej kalorii w przeliczeniu na godzinę. Bez względu na wybrany rodzaj aktywności, można wykonywać ją jednorazowo albo dzielić na dwie-trzy porcje w ciągu dnia. Wliczają się do tego nawet krótkie, 10-minutowe zajęcia fizyczne.

Większość osób dorosłych nie musi konsultować się ze swoim lekarzem w kwestii podjęcia ćwiczeń fizycznych o umiarkowanej intensywności. Niemniej, mężczyźni w wieku powyżej 40 lat i kobiety powyżej 50 lat, którzy planują rozpoczęcie intensywnych zajęć fizycznych, powinni zasięgnąć rady lekarza. Osoby cierpiące na któreś z poniższych schorzeń powinny również skonsultować się z lekarzem przy opracowywaniu bezpiecznego programu aktywności fizycznej:

  • Przewlekłe problemy zdrowotne, np. choroba serca, nadciśnienie krwi, cukrzyca, osteoporoza, astma czy otyłość.
  • Wysokie ryzyko choroby serca, np. występowanie choroby serca czy udaru w rodzinie; stosowanie diety bogatej w tłuszcze nasycone, tłuszcze trans i cholesterol; palenie papierosów, lub prowadzenie siedzącego trybu życia.
 

Organizator           Patroni honorowi
Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców     Główny Inspektorat Sanitarny     Główny Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych     Agencja Rynku Rolnego     Federacja Konsumentów
powered by WEB interface 2005 - 2021 © PFPŻ, Wszystkie prawa zastrzeżone

Strona sfinansowana ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych oraz Funduszu Promocji Owoców i Warzyw

Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij