tu jesteś > Aktywność fizyczna > Wskazówki dotyczące zwiększenia aktywności...
Menu
 


Dodatkowe informacje
Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców
ul. Chałubińskiego 8
00-613 Warszawa

Telefon:  +48 22 830 70 55
Telefon/fax:  +48 22 830 70 56
E-mail:   biuro@pfpz.pl
Wskazówki dotyczące zwiększenia aktywności fizycznej

Spraw, aby aktywność fizyczna była stałym elementem Twojego dnia

Wybieraj zajęcia, które lubisz wykonywać i możesz je wykonywać regularnie. Uwzględnienie zajęcia w planie dnia może okazać się łatwe - np. szybki 10-minutowy marsz do parkingu czy przystanku autobusowego i z powrotem. Możesz też zapisać się na zajęcia gimnastyczne. Aby zapewnić ciągłą atrakcyjność - zmieniaj co drugi dzień rodzaj aktywności. Ważne jest, aby być aktywnym przez większość dni w tygodniu i aby uczynić ruch stałym elementem planu dnia. Na przykład, aby zrealizować swój cel (30 minut aktywności dziennie), chodź na 10-minutowe spacery z psem przed i po pracy, oraz dodaj 10-minutowy marsz w czasie przerwy na lunch. Albo: pływaj 3 razy w tygodniu, a w pozostałe dni uczęszczaj na zajęcia jogi. Upewnij się, że czas realizacji jednorazowego zajęcia wynosi co najmniej 10 minut, ponieważ krótsza aktywność nie daje takich samych korzyści zdrowotnych. Aby być zawsze gotowym, podczas jazdy samochodem oraz w pracy noś wygodną odzież i buty do biegania.

Więcej sposobów na zwiększanie aktywności fizycznej:

W domu:

  • Przyłącz się do grupy organizującej piesze wycieczki (zorganizowanej wśród mieszkańców osiedla lub w lokalnej galerii handlowej). Znajdź sobie towarzysza do wzajemnego wspierania się i zachęcania.
  • Zaangażuj całą rodzinę — zorganizuj popołudniową przejażdżkę rowerową razem z dziećmi.
  • Spaceruj wzdłuż linii bocznych boiska, obserwując dzieci grające w piłkę nożną.
  • Wyprowadzając psa - nie pilnuj go stojąc, ale chodź razem z nim.
  • Sprzątaj dom lub myj samochód.
  • Korzystaj rzadziej z samochodu - poruszaj się pieszo, na wrotkach lub na rowerze.
  • Podczas oglądania telewizji wykonuj ćwiczenia rozciągające, inne ćwiczenia, albo pedałuj na rowerze stacjonarnym.
  • Koś trawnik ręczną kosiarką.
  • Załóż i uprawiaj ogródek warzywny lub kwiatowy.
  • Baw się z dziećmi — lep bałwana, rozchlapuj kałuże, tańcz w rytm ulubionej muzyki, graj „w berka”.
  • Wchodź po schodach zamiast jeździć windą

W pracy:

  • Wysiądź z autobusu lub metra co najmniej jeden przystanek wcześniej i przejdź resztę drogi pieszo lub przejedź na wrotkach.
  • Zastąp przerwę na kawę - przerwą na 10-minutowy szybki marsz. Poproś przyjaciela, aby ci towarzyszył.
  • Weź udział w programie ćwiczeń gimnastycznych.
  • Przyłącz się do firmowej drużyny grającej np. w kręgle czy w piłkę nożną.
  • Wchodź po schodach zamiast jeździć windą.

W czasie wolnym:

  • Marsz, joging, jazda na wrotkach i rowerze.
  • Pływanie lub aerobik w wodzie.
  • Zajęcia ze sztuk walki, tańca lub jogi.
  • Pływanie kajakiem i wiosłowanie.
  • Gra w tenisa lub squasha.
  • Biegi narciarskie lub narciarstwo zjazdowe.
  • Gra w koszykówkę, softball lub piłkę nożną.
  • Spacer na łonie przyrody.
  • Najważniejsze – baw się uprawiając aktywność fizyczną!
 

Organizator           Patroni honorowi
Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców     Główny Inspektorat Sanitarny     Główny Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych     Agencja Rynku Rolnego     Federacja Konsumentów
powered by WEB interface 2005 - 2021 © PFPŻ, Wszystkie prawa zastrzeżone

Strona sfinansowana ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych oraz Funduszu Promocji Owoców i Warzyw

Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij